Isnin, 24 Disember 2012

Alahai anak bujangku.....



Nilah dia rupa almari baju anak bujang aku. Setiap minggu wajib aku kena kemas balik. Dah banyak kali aku pesan setiap kali nak ambik baju jangan punggah, ambik elok-elok. Sehari dua je ok ikut peraturan lepas tu jadi berselerak semula. Adoi...pening aku dibuatnya...sesungguhnya memang susah nak mendisiplinkan anak lelaki dibandingkan anak perempuan! Mulut aku nie dah x larat nak membebel lagi dah pasrah jelah...tapi aku memang nak anak aku jadi seorang yang berdisiplin. Bukan aku x ajar macam mana nak ambik baju elok-elok tanpa perlu selerakkan, nak kemas almari sendiri tapi kalau dah namanya anak lelaki memang susah. Ermm...korang ada masalah yang sama x dengan aku? :P

33 ulasan:

Jue Jaynee berkata...

hihiiii jue da besar cam gini pun hahaha suka selerak2 baju kat almari..

pelan2 bah kak.. nanti mesti faham tu .. :)

aTieYusof Family berkata...

hihiihi..Pa'e yg umur 2 tahun tu pun mmg sslu mcm ni jugak...sy pun selalu disiplin kan dia.. Babah dia lg lah..kuat sgt disiplin nya (maklum bekas tentera)..hehe..apa pun kena slow2 didik depa ni kan..klu paksa sgt pn nti depa memberontak...:)

Just berkata...

hrp2 time kecik ni jer.. hihihih

mama_yayang berkata...

hahaha..lawak menengok..anak sye kecik lagi..jd tak tau cmne..tp adik bujang sye mmg ade perangagi cenggitu..ape mak sye buat ialah..buat2 x nampak je..nnt die pndai buat sendiri.. =)

yan's cottage berkata...

tengok budak juga....ada yang suka mengemas sendiri....ada juga yang saja2 buat malas....
p/s jom singgah blog yan permata hati mama....

intanfirdaus247 berkata...

haha..amboeh almari anak bujang cute nih..hehe..jenuh mama dia

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

dh namanya anak bujang mcm tu la gayanya kan..kite ni kemas balik jer hikss

Kakzakie berkata...

Kakak tak ada pengalaman anak lelaki jadi tak dapat nak kata. Anak kakak yg perempuan pula masa kecik biasa bibik yg ambilkan baju..

Tapi kalau dah besar kakak rasa dia akan tahu jgn bimbang.

are_lin@yu berkata...

wahh nama p anak kecilakn..hihi

Fauziah Mohamad berkata...

tak pe selagi boleh bersabar...janji selalu bagi teguran...apa kata sekali sekali tak yah lipat baju dia...alang-alang dia nak sangat tengok bersepah kan...

Abil Fikri Ahmad berkata...

Tu baru la namanya anak bujang !!

Tukang Karut berkata...

ALAHHHHAAAIIIII....

hainom OKje berkata...

Biasalah tu RH...bukan anak bujang je...anak dara okje pun sama...penat nk bercakap selalu tak larat dh!

Riedaffya ibrahim berkata...

biase la tu...anak yg kecik suka tarik2 baju..adoi letih kite nak kemas balik..

ieda berkata...

ekekek biasalah dikk .. anak bujang

tapi kita memang kena ajar disiplin kepada mereka , bukan anak lelaki sahaja , anak perempuan pun sama .. macam akak nie .. mulut punn x pernah lekang ngan nasihat nie ;)

NM02 berkata...

sabar noks... biasa la tu... kadang aku pun naik geram ngan bapak budak. sabar je la... huhuhu

Tihara berkata...

ooo payah nak dpt anak jantan yg jaga lemari dia..hehe :)

izan mama mia berkata...

lelaki kan..hihhi..nasib baik saya ada anak dara jer...tapi xleh caya gak anak dara pun...hihih

Hatimi Tahirruddin berkata...

hehe normal la tu kot....mmg nak kena bebel selalu la...kebanyakan budak lelaki walau berdisiplin camne pon bila takde yg memantau akan jadi bersepah balik...

nurbijen berkata...

sama kes dengan anak saya... kalau yg perempuan, almari tetap cantik... yang lelaki kena selalu susun... huhuhu, mmg mencabar mendisiplinkan anak teruna

nadia berkata...

kak bella, haha. comeyy je anak akak. dia saje nak bermanja dengan mak dia la tuu. dia tak nak bagi chance mak dia berbelog. kuikuikui

adyna berkata...

hheehe..

adib setakat nie tak suka sepahkan almari dia tp amni memang main tarik je mana baju nak, hehhe baru 2thn lebih

kinara kinatara berkata...

huhu,..layan aja lah kak..:)

hehehe...kina follow ya..:)

Si Matatajam berkata...

Hi hi..biasa la tu akak..anak bujang mmg camtu biasanya...

eyeyou berkata...

sama laa..tp bkn setakat anak lelaki sahaja..dgn bapaknya yg berjantina lelaki pon sama jugakkk!! :)

mama aryan berkata...

sama la anak kita..hehe

LydSunshine berkata...

Jgn jemu utk terus didik dia. Lama2 nanti dia okay tu insyaAllah.

Miz Tia berkata...

perdanan kesini hihi, wah cukup rapih deh kak :D .

aiyang berkata...

ehhh.... sama laa.... penat betul asik potpet2 ... sehari aje kemasnya lepastu berterabur balik

wan nurul hezrina berkata...

bukan bujang jerk anak dara pun sama sepahnya..huhu

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam kak..
hihi.. lumrah kan kak.. insyaAllah..lama2 nnti cekap la anak bujang akak dlm hal2 kemas mengemas ni..cma anak2 kecik lagi..menyepahkan tau je la dorang ni..

elly nadyra berkata...

Bukan kata anak akak, cik abg aku pun lebey kurang camni hihihihi

sal ya berkata...

anak lelaki saya kecik lagi. tapi abahnya memang macam tu la sikit. bila cakap dia jawab: "Ada isteri." grrr...

Catat Ulasan