Perginya tak kembali....

Hmmm....nak menaip nie macam paip bocor airmata aku meleleh.. teringat pada insan yang paling aku sayang. 2 Jun 2015 tarikh yang tak mungkin dapat aku lupakan sampai bila-bila. Dari kecik sampailah aku dah besar dialah tempat aku bermanja sebab nenek yang bela aku dari kecik. Nenek aku atau aku panggil mak mengadap Illahi. Memang sebelum nie nenek aku selalu keluar masuk hospital sebab masalah kesihatan yang agak kronik. Hospital tu dah jadi rumah kedua arwah dah. Tapi aku redha pemergian nenek aku sebab aku tau arwah dah lama menderita sakit, kena tebuk sana sini sampai aku tak sanggup nak tengok. 

Seumur hidup aku sepanjang 36 tahun ni, pertama kali aku mandikan jenazah. Mandikan nenek aku, mujurlah aku berpeluang mandikan arwah. Banyak yang aku belajar sepanjang mandikan arwah. Airmata aku tak henti-henti mengalir sebab dulu aku kecik-kecik dialah yang selalukan mandikan aku. Sekarang aku pulak yang mandikan arwah. Alhamdulillah Allah permudahkan semua urusan nenek aku. Bulan depan genap 100 hari nenek aku pergi. Semoga nenek aku ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman... Aminnnn...



p/s: banyak yang aku terkilan ;(

Ulasan

  1. Alfatihah...sabar ye..sedekahkan fatihah...

    BalasPadam
  2. banyakkan bersabar RH. dah lumrah hidup, tiada yang kekal

    BalasPadam
  3. salam takziah...
    Semoga arwah tenang di sana...

    BalasPadam
  4. Begitulah lumrah kehidupan. Tapi bersyukur juga perginya dia penuh dengan kasih dan sayang anak-cucu semua. Doakan nenek sentiasa moga rohnya ditempatkan bersama kalangan org yg beriman. Amin..

    BalasPadam
  5. Takziah RH..
    Semoga roh arwah nenek RH tu ditempatkan bersama roh para syuhadah dan solehah..

    BalasPadam
  6. Al-Fatihah untuk arwah nenek ko lin. Jangan ko sedih2.

    BalasPadam
  7. Al Fatihah untik arwah.....salam takziah utk ahli keluarga yang tinggal...

    BalasPadam
  8. al fatihah ... barang yang lepas jangan dikenang.

    BalasPadam
  9. Teringat arwah wan ai.. :(
    http://aizamia3.blogspot.com/2015/07/cabaran20hari-pengalaman-pahit-di-bulan.html

    BalasPadam
  10. Nenek (wan) kesayangan sy dh pergi hampir 18 tahun...tp still senyuman dia tu sy ingat lg...herm rasa rindu plak kt wan...

    BalasPadam
  11. Sedihnya baca. Saya faham perasaan kehilangan org yg paling disayangi tu. Tahniah juga sebab memandikan nenek sendiri. Takla terkilan mcm saya sampai skrg sbb tak mandikan jenazah mak saya dulu. Tgh taip komen ni pun tengah rasa lagi sakitnya hati tu.

    BalasPadam
  12. Al- Fatihah buat arwah nendamu.
    Insyallah dia di tempatkan di kalangan orang yang beriman aminn

    BalasPadam
  13. Bsrnya pngorbanan nenek awk..semoga amal kebajikan nenek menolongnya di sana...

    BalasPadam
  14. Bsrnya pngorbanan nenek awk..semoga amal kebajikan nenek menolongnya di sana...

    BalasPadam
  15. Innalillah wainna ilahi roji'un.

    Salam kenal dari Che Mid. Tentu saat-saat ni masi sangat-sangat rindukan arwah, andai waktu boleh diputar kembali banyak yang akan kita buat untuk gembirakannya kan..

    BalasPadam
  16. sedihnya baca...sabar ye..
    sedekahkan Al Fatihah banyak2 untuk arwah...

    BalasPadam
  17. Alfatihah untuk arwah nenek.....
    Baca entri ni pun okje dah rasa bergenang air mata....Alhamdulilah sekurang kurangnya awak dpt berbakti kpd nenek buat kali terakhirnya RH...

    BalasPadam
  18. Al-Fatihah... moga arwah nenek RH ditempatkan dikalangan org2 yg beriman... sedihnya... :(

    BalasPadam
  19. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam
  20. Apa khabar RH....lama tak dengar cite

    BalasPadam
  21. Apa khabar RH....lama tak dengar cite

    BalasPadam
  22. Semoga arwah ditempatkan dikalangan mereka yang beriman

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Blog ohhh blog....

36 Tahun....