Jumaat, 30 November 2012

Khasiat Pure Marine Collagen

Ok sekarang nie aku nak kongsi tentang khasiat pure marine collagen (PMC) nie. Sebelum nie aku pernah kongsikan kat SINI. Mungkin ada yang tau dan ada jugak yang x tau betapa bagusnya PMC nie. Aku xkan berkongsi pada orang kalau ianya x berkesan. Sebab aku dah makan dan dah nmpk perbezaannya sebab tu aku bgtau. Paling ketara perubahan yang jadi kat aku bila sakit lutut aku da hilang! 

Antara khasiat yang terdapat pada PMC nie dari segi kesihatan:-
-     
      Melaraskan berat badan dan menstabilkan hormon, Meningkatkan sistem imuniti dan metabolism badan, Menguatkan sistem abdomen, Memelihara kelenjar tiroid, Memberi tenaga, Melancarkan peredaran darah, Mengurangi sakit bahu dan belakang, Menguatkan tulang dan sendi (lutut), Menjauhi arthritis dan osteoporosis, Meningkatkan sel rawan, ligamen dan otot, Merawat penyakit gout, Mencegah dan merawat kanser/tumor,   Menurunkan tekanan darah tinggi & merawat Anemia, Meningkatkan fungsi penghadaman/pencernaan, Merawat gastric, Anti bacteria/kulat & memecahkan toksin,     Menurunkan tahap kolestrol dalam tubuh, Menyerap lebihan garam dalam tubuh (lumpuh),      Menstabilkan kandungan gula dalam darah (kencing manis), Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas, Memberikan rasa kekenyangan (diet), Memelihara usus kecil (mengelakkan sembelit/buasir), Membantu masalah keputihan, Mengurangkan tekanan darah tinggi (hypertension), 
K   
     Dari segi Kecantikan :- 
-    
   Memejalkan payudara, otot dan punggung, Menyihatkan rambut dan kuku, Mengurangkan penuaan pramatang seperti kedutan dan kulit kendur, Mengurangkan selulit, Melicin, menegang dan menghaluskan kulit, Mempercepatkan pengecutan jerawat, Merangsang penghasilan sel-sel baru kulit, Memulihkan parut dan menyembuhkan luka dan Merawat tumit mereka. 

11 ulasan:

Ros berkata...

Salam ziarah....

intanfirdaus247 berkata...

Salam kunjung kembali…kolagen mmg baik kan utk kesihatan

aTieYusof Family berkata...

PMC ni ada kawan sy makan..mmg OK... muka dia jadi pink-pink tau..bersih...
sy belum cuba lg...skrg ni dok makan vit C & E Shaklee je...:)

are_lin@yu berkata...

ayu pnh trbaca jgk..bykkan khasiatnya..

Kakzakie berkata...

Kakak dah banyak jumpa teman blogger yg menggunakannya tapi kakak belum cuba lagi. Teringin juga nie..

Mia Kassim berkata...

dah banyak baca pasal ni tapi belum sempat cuba lagi....

hainom OKje berkata...

Banyak kelebihannya tu Ratu Hati...berapa lama boleh nampak kesannya yeh Ratu hati?

Ratu Hatiku berkata...

hainom OKje... saya makan x smpai sebulan da nmpk kesan.

hainom OKje berkata...

oh ye ke...

Arina Shamsul berkata...

lepas baca entri ni sy terus semangat nak belikan untuk emak...thanks sharing dear :)

QasehnyaRania berkata...

paling femes skrg ni kan..

Catat Ulasan