Selasa, 9 April 2013

Kad untuk Alang...




Hari Sabtu yang lepas adik ipar aku ikut suaminya tinggal di Sabah, jadi pertama kali dia berpisah dengan anak-anak aku sebab sebelum dia berkahwin dia memang tinggal sekali dengan aku. Bila dah lama tinggal sekali memang sedihlah bila dah berpisahkan..paling ketara dekat anak-anak akulah. Isnin haritu aku nampak anak aku Aiman amik gunting, kertas dan colour magic. Aku ingatkan, dia nak buat kerja sekolah rupanya buat kad ucapan untuk Alang dia (panggilan untuk adik ipar aku). Kalau x aku xtau pun dia buat kad tu untuk Alang dia sebab dia x tunjuk pun kat aku. Aku jumpa kad tu masa aku kemas dekat laci buku anak aku. Bila baca kad tu aku rasa tersentuh sangat. Aku snap kad yang Aiman buat tu terus aku whatsapp kat adik ipar aku. Dia apa lagi sedihlah... Sekarang nie hari-hari dia berwechat ngan Alang dia. Aku cakap nanti kalau cuti sekolah kita pergi tengok Alang kat Sabah. Bukan main suka lagi bila aku cakap macam tu. 
Xpelah yang paling penting jauh di mata dekat dihati...  :)

36 ulasan:

faraherda.razalan berkata...

Ololololo...comel lak sy baca entri ni. TEras abetul ketiadaan alang dia tu kan? Sian aiman....sayu lak baca kad aiman tu....

nens cellection berkata...

Ya Allah pandainya anak akak, pandai die menghargai seseorg..

zaza nizam berkata...

zaza yg baca ni pun sedeh kak :(

Fiza Rahman berkata...

Alololo...so sweet. Sayang betul kat alang yer.

AyueJean AJ berkata...

Luahan hati bebudak...
Nampak tulusnya......
Nasib ada teknologi yang boleh menghubungkan....

JunAina berkata...

Kretif anak2 ni meluahkan rindu dia org kan?

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum kak lynn. alahaii comelnya...

Rasp berkata...

alahai...rindu lah tu ye sis...
sib baik teknologi skarang dah canggih...
leh ler terubat rindu tu skit....

Jue berkata...

So cute...

Ema Blog berkata...

so touching...

Just berkata...

sgt la sentimental anak bujang ko ni. c kakak tak pula.. heheheh

Kakzakie berkata...

Bila dah mesra dah macam anak dgn ibu-bapa apa lagi anak saudara sendiri memang kasihnya macam anak sendiri. Kakak tengok kad tu pun terharu juga tau...

hainom OKje berkata...

Diaorang memang rapat yeh RH... siannya... rindulah tu kat mak sedara dia..

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

Salam kak..
Alahai... sayangnya dia pd alang.. huhuh..
mmg tersentuh hati..

Riedaffya ibrahim berkata...

ala...sy bace pon tersentuh,,,,

Wak Gelas™ berkata...

wak baca pon tersentuh jugakks,ahhKs

rinduan citarasa berkata...

ala.. tochinya.
nanti klu dh kawin. surelah anak2 lagi kehilangan.
kn bt sesuatu sblum terlambat ya

Nory Zoulkefle berkata...

alahaiii sayuu je hati bila baca ni..

aTieYusof Family berkata...

ala..la.la..sayu je rasa..
bila dah lama tinggal bersama, tu yg sedih bila berpisah:(

::EIDA:: berkata...

huwaaaaaaa.. sayu nya hati bacaaaaaa ;(

Deqla Manjew berkata...

ni kalo org yg deqla syg bg camni kat deqla pun deqla bole terharu tau... tacing baca..huhu

Kesuma Angsana berkata...

KA yg baca pun rasa sebak & sayu aje

nea lopah berkata...

Terharu nya alang membaca nya tu.

wan nurul hezrina abd halim berkata...

alahai terasa pulak kesedihan anak2 akaktuh..mesti diaorg berat nak lepaskan dia pergikan kak..

Mohd Selim Zainal berkata...

Kreatif kad yang dibuat tu, di tambah dengan ayat yg memilu hati pehhh... syahdu nyer...

mselim3

Cho Zila berkata...

ala bijaknyer.. memang tersentuh hati mmebacanyer.. sebab tulisannyer datang dari hati yang ikhlas...

mama3heroo berkata...

salam kenal..singgah sini
done follow

elly nadyra berkata...

Alahai ikhlas dr hati

nurbijen berkata...

Alahai, saya yang baca ni pun rasa syahdu... tapi nasib baik boleh webchat, hilang sikit rasa rindu tu :)

izan mama mia berkata...

mmg tersentuh laa.... anak2 kalau dah suka seseorang kan.... cian..mg dapat terbang ke sabah nnt

eyeyou berkata...

alang dok sabah kat ne?

sal ya berkata...

at least blh jgk berwechat ke berskype kan.

εïзmummyHazaεïз berkata...

terharunye.. :')

Mas Zull berkata...

assalamualaikum bella...sayu jer rasa hati...:)

QA's ~ mamapapa berkata...

Ala..sedihnya..msti brhamburan air mata alangnya dpt card ni;(

Mimie Najib berkata...

alahai..kecik2 dah tahu erti perpisahan ye.. touching pula rasanya..

Catat Ulasan