Kad untuk Alang...




Hari Sabtu yang lepas adik ipar aku ikut suaminya tinggal di Sabah, jadi pertama kali dia berpisah dengan anak-anak aku sebab sebelum dia berkahwin dia memang tinggal sekali dengan aku. Bila dah lama tinggal sekali memang sedihlah bila dah berpisahkan..paling ketara dekat anak-anak akulah. Isnin haritu aku nampak anak aku Aiman amik gunting, kertas dan colour magic. Aku ingatkan, dia nak buat kerja sekolah rupanya buat kad ucapan untuk Alang dia (panggilan untuk adik ipar aku). Kalau x aku xtau pun dia buat kad tu untuk Alang dia sebab dia x tunjuk pun kat aku. Aku jumpa kad tu masa aku kemas dekat laci buku anak aku. Bila baca kad tu aku rasa tersentuh sangat. Aku snap kad yang Aiman buat tu terus aku whatsapp kat adik ipar aku. Dia apa lagi sedihlah... Sekarang nie hari-hari dia berwechat ngan Alang dia. Aku cakap nanti kalau cuti sekolah kita pergi tengok Alang kat Sabah. Bukan main suka lagi bila aku cakap macam tu. 
Xpelah yang paling penting jauh di mata dekat dihati...  :)

Ulasan

  1. Ololololo...comel lak sy baca entri ni. TEras abetul ketiadaan alang dia tu kan? Sian aiman....sayu lak baca kad aiman tu....

    BalasPadam
  2. Ya Allah pandainya anak akak, pandai die menghargai seseorg..

    BalasPadam
  3. zaza yg baca ni pun sedeh kak :(

    BalasPadam
  4. Alololo...so sweet. Sayang betul kat alang yer.

    BalasPadam
  5. Luahan hati bebudak...
    Nampak tulusnya......
    Nasib ada teknologi yang boleh menghubungkan....

    BalasPadam
  6. Kretif anak2 ni meluahkan rindu dia org kan?

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum kak lynn. alahaii comelnya...

    BalasPadam
  8. alahai...rindu lah tu ye sis...
    sib baik teknologi skarang dah canggih...
    leh ler terubat rindu tu skit....

    BalasPadam
  9. sgt la sentimental anak bujang ko ni. c kakak tak pula.. heheheh

    BalasPadam
  10. Bila dah mesra dah macam anak dgn ibu-bapa apa lagi anak saudara sendiri memang kasihnya macam anak sendiri. Kakak tengok kad tu pun terharu juga tau...

    BalasPadam
  11. Diaorang memang rapat yeh RH... siannya... rindulah tu kat mak sedara dia..

    BalasPadam
  12. Salam kak..
    Alahai... sayangnya dia pd alang.. huhuh..
    mmg tersentuh hati..

    BalasPadam
  13. wak baca pon tersentuh jugakks,ahhKs

    BalasPadam
  14. ala.. tochinya.
    nanti klu dh kawin. surelah anak2 lagi kehilangan.
    kn bt sesuatu sblum terlambat ya

    BalasPadam
  15. alahaiii sayuu je hati bila baca ni..

    BalasPadam
  16. ala..la.la..sayu je rasa..
    bila dah lama tinggal bersama, tu yg sedih bila berpisah:(

    BalasPadam
  17. huwaaaaaaa.. sayu nya hati bacaaaaaa ;(

    BalasPadam
  18. ni kalo org yg deqla syg bg camni kat deqla pun deqla bole terharu tau... tacing baca..huhu

    BalasPadam
  19. KA yg baca pun rasa sebak & sayu aje

    BalasPadam
  20. Terharu nya alang membaca nya tu.

    BalasPadam
  21. alahai terasa pulak kesedihan anak2 akaktuh..mesti diaorg berat nak lepaskan dia pergikan kak..

    BalasPadam
  22. Kreatif kad yang dibuat tu, di tambah dengan ayat yg memilu hati pehhh... syahdu nyer...

    mselim3

    BalasPadam
  23. ala bijaknyer.. memang tersentuh hati mmebacanyer.. sebab tulisannyer datang dari hati yang ikhlas...

    BalasPadam
  24. salam kenal..singgah sini
    done follow

    BalasPadam
  25. Alahai, saya yang baca ni pun rasa syahdu... tapi nasib baik boleh webchat, hilang sikit rasa rindu tu :)

    BalasPadam
  26. mmg tersentuh laa.... anak2 kalau dah suka seseorang kan.... cian..mg dapat terbang ke sabah nnt

    BalasPadam
  27. at least blh jgk berwechat ke berskype kan.

    BalasPadam
  28. assalamualaikum bella...sayu jer rasa hati...:)

    BalasPadam
  29. Ala..sedihnya..msti brhamburan air mata alangnya dpt card ni;(

    BalasPadam
  30. alahai..kecik2 dah tahu erti perpisahan ye.. touching pula rasanya..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Wajah baru kakak

Pulau Tioman

My 2nd run..