Budak kacamata...



Semalam amik spek mata anak dara aku, berimej baru dia semalam. Mula-mula dia tak biasa dan malu-malu lepas tu kami semua puji dia terus okey. Sepanjang hari sebut pasal dia punya spek mata. Dia cakap malu nanti kawan-kawan ejek. Lepas tu tanya aku masa bila patut pakai dan tak pakai. Padahal dah diberi penerangan masa amik spek tu tapi biasalah teruja agaknya...hehe.. Bila dah pakai spek dia cakap baru penglihatan dia jelas. Dia cakap tengok muka adik-adik pun nampak jelas. Anak aku nie rabun silau agak tinggi jugak. Mungkin sebab selalu sangat mengadap tepon ngan lappy dalam gelap. Sekarang dah takde lagi nak mengadap semua tu bila malam. Aku dah bagi warning kat dia kalau sayang mata sendiri jangan buat lagi. Yalah umur baru 12 tahun dah kena pakai spek mata mamanya dah 34 tahun Alhamdulillah okey lagi matanya... (bukan ayat riak tapi ayat contoh :P)  


p/s : Kakak memang susah nak bergambar, jenuh aku paksa semalam cakap aku nak letak dalam blog..hihihi

Ulasan

  1. Assalamualaikum kak lynn. comelnya akak. kesian dia muda2 dah rabun. kena amik contoh ibu dia ni. hehe :)

    BalasPadam
  2. Salam Kenal. Itulah namanya perubahan waktu dan zaman. Sweetnya anak dara Ratu...

    BalasPadam
  3. ok lah tu....kalau orangnya comel pakai apapun cantik....

    BalasPadam
  4. teringat masa sekolah dulu. terpaksa pakai cermin mata sbb rabun jauh. tapi skang dah pakai contact lense, senang. hehehe

    BalasPadam
  5. jangan la cakap mcm 2 kak...sy pun rabun since 13years old...huhuhu...teringat zaman muda2 dulu pun segan nak pakai spec kalo dengan kawan2...sanggup kecikkan mata kalo nak tengok sesuatu...

    BalasPadam
  6. Cantik spek mata anak dara tu..hehe..
    erm anak dara pun cantik..ikut mama dia kot cantik...:)

    BalasPadam
  7. as salam..singgah sini :] alah bisa tegal biasa la nanti tu...

    BalasPadam
  8. kak...lisa pun selalu gak tengok fon dalam gelap...maybe salah satu sebab lisa dah jadi rabun silau ni... thanks kak atas ingatan tu..hehe..

    BalasPadam
  9. waduh waduh makk, semuanye nak kena paksa yee., ni anak bapak namanyee., kihkih2

    BalasPadam
  10. Pemalu betul nabila ni...
    Harap dah berkacamata ni tidak mengganggu pemandangan terutama masa dlm kelas..

    BalasPadam
  11. cakap masuk blog tak malu pulak die ye? amboii nak glemer lewtew. hihihihihi

    BalasPadam
  12. comel anak sis macam mamanya jugak :)

    BalasPadam
  13. nampak matured bila dah berspek mata ni...hehe

    BalasPadam
  14. bila pakai spek nampak lebih matang kan ;)

    BalasPadam
  15. kesian,kan..kecik2 lagi dah terpaksa bermata 4..mcm anak2 saya

    BalasPadam
  16. ema selalu marah anak-anak kalau tgk tv dekat..boleh rosakkan mata

    BalasPadam
  17. comel jelah dia pakai spek..org kata mcm budak2 pandai..btw..dia mmg pandai pun kan..sesuai sgt..

    BalasPadam
  18. anak2 remaja skrg cpt pakai spek sbb gadget2 skrg ni kan.. anak2 ayu pun kena control gak tu asyik ngadap hp dgn tab je..

    BalasPadam
  19. Dh beso anak dara dia. Comel je pakai spek!

    BalasPadam
  20. Salam Kak RH..
    anak dara aka rabun jauh ke silau? huhuh
    betul tu.. ikut ckp mama..jgn hadap laptop lama2 & mlm2..

    comel anak dara akak.. mesti mama dia 2kali ganda cantik! :)

    BalasPadam
  21. assalamualaikum bella...cantik la bila dah pakai spec tu comel jer...:)

    BalasPadam
  22. Cuba suh anak sis amalkan minum air carrot susu.. =)

    BalasPadam
  23. dh ada anak dara rupanya... awal dia pakai spek

    BalasPadam
  24. mula2 mmg kena lalui ejekan dan perlian kawan2...hehe tapi lama2 nanti biasa la tu...

    BalasPadam
  25. sesuai spek tu dgn muka kakak :)
    saya dulu pernah juga pakai spek... kebetulan masa belajar kat uni hari2 minum jus carrot.. skrang mata dah kembali cerah, Alhamdulillah :)

    BalasPadam
  26. wahh dah ada anak dara besar.. comel pulak... ;)

    BalasPadam
  27. akak, saya dah pakai spek umo 10 tahun kot..tapi alhamdulillah power takde la tinggi..

    BalasPadam
  28. Samalah tu dgn hubby sia, pakai cermin mata dr kecil lg...skg sia takut shumi tu....mata asyik terkelip2 saja, katanya supaya lebih jelas melihat...

    BalasPadam
  29. nasiblah anak.ibuu mu blogger.ehehehehe/

    BalasPadam
  30. tetap manis si kakak brcermin mata ye,kak...uhuhuh!!bersedialan saya bebudak 2 org ni...manjang ngadap Ipad je :(

    BalasPadam
  31. Comel. Besar dah anak dara RA yer ☺☺

    BalasPadam
  32. pilih frame sendiri ke? cantik frame tu... kena dengan mukanya...

    BalasPadam
  33. hehe..dia sama la macam saya..pemalu + pakai spek..hehe..mula2 memang tak biasa + malu sbb nanti schoolmate tanya maam2..yang perli pun ada..huhu

    BalasPadam
  34. Comel anak dara RH, pakai cermin mata lagi nampak sweet!

    BalasPadam
  35. cermin mata ni ikut jugak, ade yang sesuai, ade yang tak sesuai pakai.. tapi dah kne pakai, pakai je r kan.. =)

    BalasPadam
  36. Heheheh..
    kene paksa bergambar tu..

    BalasPadam
  37. Comel....sekali pandang tadi ingat misha Omar... Baru darjah 6 nih besar esok makin lawa nih.. :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pulau Tioman

Wajah baru kakak

My 2nd run..