Nenek

Malam tadi aku terima panggilan dari mak aku bagitau yang nenek aku sebelah Abah aku dikejarkan ke hospital dengan ambulans. Masa tu lebih kurang pukul 10.30 malam. Mak aku cakap nenek kena strok separuh badan. Ksian dekat nenek, walaupun usia dia dah mencecah 81 tahun tapi nenek aku seorang yang sihat, xde sebarang penyakit pun. Malah rambut dan gigi dia pada usia itu masih hitam dan giginya masih penuh. Mak aku ada bagitau sejak 2 minggu yang lepas nenek banyak diam x bercakap dan xnak makan pun. Pandangan dan pendengaran dia mula xberapa jelas. Dan Sabtu haritu Abah pujuk nenek untuk tinggal bersama Alhamdulillah nenek nak. Cuma bila semalam lepas maghrib mak aku nak bagi nenek makan masa tulah nenek x sedarkan diri.

Aku berharap dan berdoa semoga nenek aku sembuh macam dulu balik. Korang doakan juga ya nenek aku. Tima kasih.. 


p/s : nanti aku update pasal program amal bersama anak yatim dengan geng blogger semalam. 

Ulasan

  1. moga nenek akak cpt smbuh... deqla dah xde nenek dah sejak kecik...

    BalasPadam
  2. zaza doakan agar nenek akak cepat sembuh ! byak2 sabar ye kak.. :)

    BalasPadam
  3. sama2 kita berdoa moga neneknya cepat sembuh......dan bersabar menghadapi dugaan Allah ini......

    BalasPadam
  4. semoga nenek cepat sembuh...risau pulak baca ni...


    sama2 kita doa ye sis...

    BalasPadam
  5. Semoga nenek awak cepat sembuh ye...

    BalasPadam
  6. dee doakan agar nenek sis cepat sembuh ye..amin..

    BalasPadam
  7. Semoga nenek cepat sembuh.......
    Banyakkan bersabar dan berdoa untuk nenek ye kak....

    BalasPadam
  8. Salam kak..
    Huhu.. semoga nenek akak sembuh spt sedia kala ya..

    BalasPadam
  9. Semoga nenet RatuHatiku akan diberikan yang terbaik oleh Allah. Umur dah 81 tapi rambut hitam lagi? Wahhh... kagum.... saya ni pun dah ada uban. Kekeke.

    BalasPadam
  10. Semoga nenek RH cepat sembuh...
    kagum dgn nenek RH...rambut hitam gigi penuh pada umur gitu kan....

    BalasPadam
  11. Semoga nenek RH cepat sembuh ya.. doakan je..amin!

    BalasPadam
  12. Insha Allah nenek sembuh seperti sebelumnya..

    BalasPadam
  13. moga nnek akk baik2 saja..& cpat smbuh..

    *saya buat 2 tabungan nuff untuk ank2 akk.. :)

    BalasPadam
  14. salam kenal..
    moga nenek cepat sembuh dan dikurniakan kesihatan

    BalasPadam
  15. Moga nenek cepat2 sembuh yek....

    BalasPadam
  16. Moga nenek cepat sembuh ye. Doa byk2.

    BalasPadam
  17. moga nenek cepat sembuh... amin...

    BalasPadam
  18. moga nenek akak cepat sembuh..

    BalasPadam
  19. semoga nenek cepat sembuh..jgn lupa suruh makan ubat..;-)

    BalasPadam
  20. moga nenek cepat sembuh...banyakkan berdoa yer kak

    BalasPadam
  21. RH...tanyalah amalan apa yang dia amalkan kalau boleh disharekan ...suka tengok nenek masih penuh gigi dan hitam rambut tu...

    BalasPadam
  22. Assalammualikum....

    Moga nenek ratu hatiku cepat sembuh dan pulih seperti biasa...berdoa dan bertawakal k....

    http://mselim3.blogspot.com/2013/03/doa-angin-ahmar-atau-stoke-dan-cara.html

    berusaha ikhtiar k...

    mselim3

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pulau Tioman

Wajah baru kakak

My 2nd run..