Khamis, 21 Februari 2013

Kisah semalam






Ole-ole dari Just



























Semalam opismate aku balik dari Sabah setelah sekian lama bercuti untuk sambutan CNY. Aku dapat ole-ole dari Just. Dapat udang kering dan FM dari dia. Suka aku tengok udang kering yang gemuk-gemuk tu. Kalau dekat KL kan udang keringnya kecik-kecik dan nampak x fresh pun. Lepas nie selagi x habis udang kering tu selagi tulah akan aku masukkan dalam setiap masakan aku. Tapi aku lebih suka kalau goreng meehun masukkannya banyak-banyak. 

Lepas keje semalam aku terus ke Sogo jumpa kawan aku untuk hantarkan pure marine collagen yang dia order. Mula-mula kawan aku nie yakin x yakin jerk nak cuba tapi haritu lepas dia balik kampung semua orang bercerita pasal nie terus dia kol aku mintak 3 paket. Aku ajak dia lepak dekat sogo sambil menikmati makanan western semalam. Fuhh..dah beberapa hari nie aku langgar pantang makan malam la..adoi...macamana nie :P

Lepas habis makan dan sembang-sembang, hubby aku amik dekat Sogo dalam pukul 8.45 malam terus aku ke Chow Kit untuk beli lauk yang dah kehabisan stok dalam peti ais rumah tu. Kalau ikutkan aku biasa pergi lewat malam sikit tapi memandangkan dah keluar terus ajelah singgah beli. Kalau pergi Chow Kit awal-awal memang banyak kereta dan sesak. Gedebak gedebuk dekat pukul 10 malam jugaklah aku sampai rumah. Ksian anak aku kena tinggal sampai lewat malam. Nasib baik dia jenis selagi aku x tdo selagi tulah dia berjaga.

Ok itu jerk aku nak cerita pasal kisah semalam. Terima kasih sudi meluangkan masa membaca karangan aku yang ntah apa-apa ntah nie..hihihi

p/s : x sabar nak tunggu hari Ahad nie event bersama anak-anak yatim :P

57 ulasan:

mama_yayang berkata...

kite pun suke udang kering..rsenye sgt2 sedap kalau sayur ke, goreng bihun ke, letak udang kering..tp tu lah, kt sini mhal sgt hrgenye..pastu kurus..pastu sikiiiittt...kikiki..

Ibu Amirul berkata...

dah lama tak ge sogo

zaza nizam berkata...

en.suami pun suka udg kering....ngeeee bertuah ada org kasi :)

:: Mrs.Eady :: berkata...

hari-hari pegi sogo..

mama aryan berkata...

dah berabad tak jejak kaki ke sogo

::EIDA:: berkata...

terliur tgok sbb tengah lapar! hahahhaa

Cik Puan Rara berkata...

makanan tu buat sy laparrrrr.kan eida kan.hehehe

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum kak, hee bestnya! sheila pun suka udang kering bubuh dalam mee hoon goreng! adohaii terliur ni. hee. kak, kwn sheila kasi try pure marine collagen warna purple. tadi dah try. not bad rasanya. insyallah sheila jadi beli dgn akak nanti. hee ahad ni kita jumpa ye :)

Fiza Rahman berkata...

Dah lama sangat tak ke SOGO.

Beso2 udang kering yer. Betul lah, kat sini udang kering kecik2. Suka masak pakai udang kering.

Ibu Lala berkata...

Ooo tak pernah letak udang kering dlm mehun. Nanti boleh buat.

Kat cow kit ada jual ikan malam malam ek..

Just berkata...

lain kali aku bw lagi ek.. :D

hainom OKje berkata...

Bestnya dapat gi pasar chow Kit org kata best dan murah2 betul ke RH? Kalau hubby mmg tak mo dia gi situ... dahlah jauh dari rumah pas tu bersesak2 cam tu...emm sabau aje le

Kakzakie berkata...

Kakak suka goreng kacang bende bercili campur udang kering banyak-banyak.

PMC kakak belum cubalah teringin juga ni..

Riedaffya ibrahim berkata...

cantik fm dari sabah kan...

Rasp berkata...

udang kering dari sana memang memuaskan hati beli kan....
masak apa pun mesti tambah sedap bila letak udang kering nie...

are_lin@yu berkata...

nk fm tu satu blh..hihi

Kesuma Angsana berkata...

seronoklah dpt ole2 ni

wahida berkata...

saya kalau masak meehun pun suka letak udang kering....sedap!!

shazrina berkata...

best laaa dapat udang kering, besar2 lak tu ..jeles tol ..hehehe

Mia Kassim berkata...

Udang kering tu mimang mantap bah...

StellaClaire-Richard berkata...

Udang kering! FM tu la jg yg lawa hehe

mamafarah4 berkata...

FM tu cantiklah

yan's cottage berkata...

yan pun suka masak mihun letak udang kering sentiasa ada stok kat peti ais....

ieda immi berkata...

akk x pernah makan udang kering dari sana .. hurmm sedap ye dik ?...

~aYu~ berkata...

ayu pun kalau masak mee ke bihun mmg taruk udang kering. skrg ni mmg ramai yg cakap pasal collagen ni kan..

Nora Karim berkata...

ha ah la... gemuk2 udang kering tu... macam sedap je... eemmm...

umi alya berkata...

kalau segar mmg sedap

Deqla manjew berkata...

deqla kalo dpt ole2 pun mmg teruja habis la.best akk.. ;)

yana aina berkata...

best nya dpt ole2 .. mmg gemok2 udang tue ^^

Ira berkata...

tetiba teringin nk mkn western.. hehe

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam kak..
mabelesnye tgk makanan tu... huhuhu :D

cantik fm..bertambah la koleksi akak ye.. :)
gemuk2 udang kering tu..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Wah cantekkk lah FM tu akak suka :D

wan nurul hezrina abd halim berkata...

mmg mahai udang kering kalau kat sini bleh kering kalau beli banyak2..hahaha...wah dapatlah kumpul fm banyakkkk2..nurul anak2 dah rosakkan banyak fm n nurul

aTieYusof Family berkata...

wah...best nya dapat hadiah dr Sabah..sy yg org Sabah ni pun takde lg FM Sabah tu..hehe..
makan pun sedap..:)

sal ya berkata...

macam2 cerita ada.

izan mama mia berkata...

cantik fm tuu...bagusnya kawan tu bg hadiah...

Cho Zila berkata...

best der kwan yang bagikan.. sedapnyer makan western ... lepak sogo best...

Dianaa berkata...

eh tak pernah tengok lagi udang kering besar2 macam tu. selalu FD nampak yg kecik2 je

Hatimi Tahirruddin berkata...

wah best la dapat ole2 dari sabah tu...

Wak Gelas™ berkata...

wak pon makan malam jugakks.. ahhHks

ummiross berkata...

ummi pun suka beli udang kering bila pegi sana, hehe..samalah kita, selagi ada stok udang tu, semua nak masuk kan setiap kali masak.Stok pun dah nak abih ni, huhu..

asmah yusof berkata...

salam kenalan....
sama FM dgn asz...p KK thn lps :)

Si Matatajam berkata...

Alahai sian dia kena tunggu sampai lewat malam yek..cute la FM tu

Liza Razak berkata...

betul tu..kat kl ni udang kering ciput2 je..hehe

nurbijen berkata...

mmg gemuk2 la udah kering tu.. mesti sedap!

seribupilihan berkata...

udang kering kat sana memang besar2..tp best tengok ole2 kat atas tu..sedap nya dia dapat ya..:-)

Mimi Azirah berkata...

tak pernah gi SOGO...hahaha

Miss Volvo berkata...

udang kering kat kampung saya memang gemuk2 belaka puas makan hahaha

eyeyou berkata...

western food yg sedap kat atas x citer pon?? karangan tertinggan satu perenggan ekkk..
sila baiki karangan awak..7/10 markah..
hehhehe

QA's ~ mamapapa berkata...

nyum!klau letak udang kering dlm bihun mmg sedapkan:) menarik ye beli lauk kt chow kit?blm pernah try lagi..nk kena try nikan :)

Cheq Kaq berkata...

bertuah laa dia...hehe

ct kektus berkata...

comeynya fm kak. :)

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

alahai cutenya fm tu

QasehnyaRania berkata...

cute fm tu :D
saya pon selalu beli barang basah dekat chow kit :D

QasehnyaRania berkata...

kadang2 e pasar pudu jugak ..hihi

Mimie Najib berkata...

bestnya kak dapat ole2.. ^_^

my notes berkata...

dah macam akak saya jer ... balik dr sekolah bwk ikan bilis . dari sarawak katanya . Halus tapi bersih .

Catat Ulasan