Kisah semalam






Ole-ole dari Just



























Semalam opismate aku balik dari Sabah setelah sekian lama bercuti untuk sambutan CNY. Aku dapat ole-ole dari Just. Dapat udang kering dan FM dari dia. Suka aku tengok udang kering yang gemuk-gemuk tu. Kalau dekat KL kan udang keringnya kecik-kecik dan nampak x fresh pun. Lepas nie selagi x habis udang kering tu selagi tulah akan aku masukkan dalam setiap masakan aku. Tapi aku lebih suka kalau goreng meehun masukkannya banyak-banyak. 

Lepas keje semalam aku terus ke Sogo jumpa kawan aku untuk hantarkan pure marine collagen yang dia order. Mula-mula kawan aku nie yakin x yakin jerk nak cuba tapi haritu lepas dia balik kampung semua orang bercerita pasal nie terus dia kol aku mintak 3 paket. Aku ajak dia lepak dekat sogo sambil menikmati makanan western semalam. Fuhh..dah beberapa hari nie aku langgar pantang makan malam la..adoi...macamana nie :P

Lepas habis makan dan sembang-sembang, hubby aku amik dekat Sogo dalam pukul 8.45 malam terus aku ke Chow Kit untuk beli lauk yang dah kehabisan stok dalam peti ais rumah tu. Kalau ikutkan aku biasa pergi lewat malam sikit tapi memandangkan dah keluar terus ajelah singgah beli. Kalau pergi Chow Kit awal-awal memang banyak kereta dan sesak. Gedebak gedebuk dekat pukul 10 malam jugaklah aku sampai rumah. Ksian anak aku kena tinggal sampai lewat malam. Nasib baik dia jenis selagi aku x tdo selagi tulah dia berjaga.

Ok itu jerk aku nak cerita pasal kisah semalam. Terima kasih sudi meluangkan masa membaca karangan aku yang ntah apa-apa ntah nie..hihihi

p/s : x sabar nak tunggu hari Ahad nie event bersama anak-anak yatim :P

Ulasan

  1. kite pun suke udang kering..rsenye sgt2 sedap kalau sayur ke, goreng bihun ke, letak udang kering..tp tu lah, kt sini mhal sgt hrgenye..pastu kurus..pastu sikiiiittt...kikiki..

    BalasPadam
  2. en.suami pun suka udg kering....ngeeee bertuah ada org kasi :)

    BalasPadam
  3. dah berabad tak jejak kaki ke sogo

    BalasPadam
  4. terliur tgok sbb tengah lapar! hahahhaa

    BalasPadam
  5. makanan tu buat sy laparrrrr.kan eida kan.hehehe

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum kak, hee bestnya! sheila pun suka udang kering bubuh dalam mee hoon goreng! adohaii terliur ni. hee. kak, kwn sheila kasi try pure marine collagen warna purple. tadi dah try. not bad rasanya. insyallah sheila jadi beli dgn akak nanti. hee ahad ni kita jumpa ye :)

    BalasPadam
  7. Dah lama sangat tak ke SOGO.

    Beso2 udang kering yer. Betul lah, kat sini udang kering kecik2. Suka masak pakai udang kering.

    BalasPadam
  8. Ooo tak pernah letak udang kering dlm mehun. Nanti boleh buat.

    Kat cow kit ada jual ikan malam malam ek..

    BalasPadam
  9. lain kali aku bw lagi ek.. :D

    BalasPadam
  10. Bestnya dapat gi pasar chow Kit org kata best dan murah2 betul ke RH? Kalau hubby mmg tak mo dia gi situ... dahlah jauh dari rumah pas tu bersesak2 cam tu...emm sabau aje le

    BalasPadam
  11. Kakak suka goreng kacang bende bercili campur udang kering banyak-banyak.

    PMC kakak belum cubalah teringin juga ni..

    BalasPadam
  12. udang kering dari sana memang memuaskan hati beli kan....
    masak apa pun mesti tambah sedap bila letak udang kering nie...

    BalasPadam
  13. saya kalau masak meehun pun suka letak udang kering....sedap!!

    BalasPadam
  14. best laaa dapat udang kering, besar2 lak tu ..jeles tol ..hehehe

    BalasPadam
  15. Udang kering tu mimang mantap bah...

    BalasPadam
  16. Udang kering! FM tu la jg yg lawa hehe

    BalasPadam
  17. yan pun suka masak mihun letak udang kering sentiasa ada stok kat peti ais....

    BalasPadam
  18. akk x pernah makan udang kering dari sana .. hurmm sedap ye dik ?...

    BalasPadam
  19. ayu pun kalau masak mee ke bihun mmg taruk udang kering. skrg ni mmg ramai yg cakap pasal collagen ni kan..

    BalasPadam
  20. ha ah la... gemuk2 udang kering tu... macam sedap je... eemmm...

    BalasPadam
  21. deqla kalo dpt ole2 pun mmg teruja habis la.best akk.. ;)

    BalasPadam
  22. best nya dpt ole2 .. mmg gemok2 udang tue ^^

    BalasPadam
  23. tetiba teringin nk mkn western.. hehe

    BalasPadam
  24. salam kak..
    mabelesnye tgk makanan tu... huhuhu :D

    cantik fm..bertambah la koleksi akak ye.. :)
    gemuk2 udang kering tu..

    BalasPadam
  25. mmg mahai udang kering kalau kat sini bleh kering kalau beli banyak2..hahaha...wah dapatlah kumpul fm banyakkkk2..nurul anak2 dah rosakkan banyak fm n nurul

    BalasPadam
  26. wah...best nya dapat hadiah dr Sabah..sy yg org Sabah ni pun takde lg FM Sabah tu..hehe..
    makan pun sedap..:)

    BalasPadam
  27. cantik fm tuu...bagusnya kawan tu bg hadiah...

    BalasPadam
  28. best der kwan yang bagikan.. sedapnyer makan western ... lepak sogo best...

    BalasPadam
  29. eh tak pernah tengok lagi udang kering besar2 macam tu. selalu FD nampak yg kecik2 je

    BalasPadam
  30. wah best la dapat ole2 dari sabah tu...

    BalasPadam
  31. wak pon makan malam jugakks.. ahhHks

    BalasPadam
  32. ummi pun suka beli udang kering bila pegi sana, hehe..samalah kita, selagi ada stok udang tu, semua nak masuk kan setiap kali masak.Stok pun dah nak abih ni, huhu..

    BalasPadam
  33. salam kenalan....
    sama FM dgn asz...p KK thn lps :)

    BalasPadam
  34. Alahai sian dia kena tunggu sampai lewat malam yek..cute la FM tu

    BalasPadam
  35. betul tu..kat kl ni udang kering ciput2 je..hehe

    BalasPadam
  36. mmg gemuk2 la udah kering tu.. mesti sedap!

    BalasPadam
  37. udang kering kat sana memang besar2..tp best tengok ole2 kat atas tu..sedap nya dia dapat ya..:-)

    BalasPadam
  38. udang kering kat kampung saya memang gemuk2 belaka puas makan hahaha

    BalasPadam
  39. western food yg sedap kat atas x citer pon?? karangan tertinggan satu perenggan ekkk..
    sila baiki karangan awak..7/10 markah..
    hehhehe

    BalasPadam
  40. nyum!klau letak udang kering dlm bihun mmg sedapkan:) menarik ye beli lauk kt chow kit?blm pernah try lagi..nk kena try nikan :)

    BalasPadam
  41. cute fm tu :D
    saya pon selalu beli barang basah dekat chow kit :D

    BalasPadam
  42. kadang2 e pasar pudu jugak ..hihi

    BalasPadam
  43. dah macam akak saya jer ... balik dr sekolah bwk ikan bilis . dari sarawak katanya . Halus tapi bersih .

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pulau Tioman

Wajah baru kakak

My 2nd run..