Wordless Wednesday - Bantuan Persekolahan


Alhamdulillah, semalam anak-anak aku dapat duit bantuan persekolahan nie. Kalau ikutkan budak-budak tu memanglah ada jerk benda yang dorang nak beli. Memandangkan anak-anak aku belum ada akaun ASB, jadi aku dah sepakat dengan hubby nak bukakan akaun tu untuk dorang. Aku cakap dekat anak-anak aku semua kelengkapan sekolah dah cukup xperlu nak beli apa-apa lagi jadi duit tu aku simpan. Jadi tugas hubby aku hari nie ke bank atas urusan bukak akaun. (opps....wordless wednesdaylah sangat aku nie.. :p)

p/s: hrnie nak balas hutang BW yg xsempat singgah habis semalam :D

Ulasan

  1. Sama ngan aku, duit tu aku simpan dlm bank aje!

    BalasPadam
  2. aku collect angpow dulu baru buka akaun asb anak2.. :)

    BalasPadam
  3. Itulah yg terbaik sebenarnya. Kalau boleh buat sebaik register surat beranak - buka a/c. Dapat duit dari siapa saja kita masukkan. Kalau setahun jgn banyaklah let say 1K. Masuk dia 18 tahun selepas SPM dah ada 18K senang kan kalau nak sambung belajar. Ini cara kakak.

    BalasPadam
  4. betul2 simpanan untuk anak2 mmg kena ada..mcm nurul kena jugak simpan sebulan walau kena ikat perut.huhu

    BalasPadam
  5. wahh...bagus dh dpt duit..boleh simpan utk depa...bagus ajar depa menabung dr kecil;)

    BalasPadam
  6. Anak anak saya mmg dah ada akaun sejak lahir. Tapi simpan duit ry je la. duit bantuan ni dah selamat guna. Cover balik duit ms nk buka sklh hr tu.

    BalasPadam
  7. alhamdulillah..simpan lebih baik dr guna jika sume kelengkapan dh ade kan..syukur..;)

    BalasPadam
  8. lambatnya dpt..anak kita da dpt beberapa mgu lps...

    BalasPadam
  9. he..he... dah selamat dah RH...anak anak okje punya..

    BalasPadam
  10. ingatkan kt sini yg lambat, rupanya kt sana lagi lewat

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum kak, alhamdullilah. mmg bagus bukak akaun untuk budak2 ni. hehehe. #ww

    BalasPadam
  12. cadangan yang bagus tu....simpan untuk masa depan.....

    BalasPadam
  13. Alhamdulillah dapat duit ni kan... dan sgt bagus bila dimanfaatkan sebaiknya.. Queen sokong bila nk buka akaun ASB utk anak2 guna duit ni... ;) bijak2....

    BalasPadam
  14. bagus plan cam tu kan.. untuk kegunaan dorang masa depan juga...

    BalasPadam
  15. KA xdan nak berwordless la ari ni hehehe

    BalasPadam
  16. Betul tu..elok save darri skrg..nt meke masuk U
    senang tak payah buat loan dah :)

    BalasPadam
  17. Alhamdulillah rezeki anak2 akak..menabung lebih baik kan! :)

    BalasPadam
  18. alhamdulillah rezeki anak2

    BalasPadam
  19. Alhamdulillah rezeki anak..
    • Nanti saya tengok pokok ye..:)

    BalasPadam
  20. Alhamdulillah... bagus2.. menyimpan utk masa depan.

    BalasPadam
  21. Alhamdulillah. Turn saya thn depan. Itu pon klo ada ☺☺

    BalasPadam
  22. Alhamdulillah, ema baru first time dapat juga hari Jumaat lepas.

    BalasPadam
  23. Syukur, rezeki.. Saya kena tunggu lagi 3 tahun baru merasa duit tu hihih.. tapi bak kata FIza Rahman atas tu, tu pun klu ada lagi laa

    BalasPadam
  24. Salam kak…
    Bagus jgk ada bantuan mcm ni..
    Alhamdulillah…dpt jgk menabung :)

    BalasPadam
  25. alhamdulillah... sorg 100..so akk dpt berapa tu? :)

    BalasPadam
  26. bagus r tu.. simpan untuk mase depan dorang nanti kan.. =)

    BalasPadam
  27. wak pon dh amek duit 100 tuu.., uhUUu

    BalasPadam
  28. assalam ratu..anak acik sorng je lagi yang sekolah..tahun ni acik bagi terus ngan dia buat beli buku sebab tahun ni nak pekse kan..

    BalasPadam
  29. Dah dua orang ye anak akak yang bersekolah?bagus laa kak..menabung utk diorang

    BalasPadam
  30. betul2...lebih baik simpan duit tu...:)

    BalasPadam
  31. adik2 kite pon dah dapat. tapi masing2 kemain nak beli kasut lah, bakulah. aih dah cop awal2 ape yg dorang nak beli. huhuu

    BalasPadam
  32. Alhamdulillah...rezeki anak2 kan?

    BalasPadam
  33. alhamdulillah sis, boleh la shopping untuk keperluan anak kan?
    at least membantu jugak dgn keadaan barang skg yang xnampak bayang pun nak turun harga.
    makin naik lagi ada.... T__T

    BalasPadam
  34. Alhamdulillah, orang memberi kita merasa, elok sangat mendidik anak2 menabung dari kecil..

    BalasPadam
  35. alhamdulillah kan bila dpt bantuan macam nie
    leh bantu mana2 yg patut ;)

    BalasPadam
  36. haaa..bagus tu :) terapkan budaya suka menabung dr awalkan,kak :)

    BalasPadam
  37. wahhh...dapat bantuan persekolahan tu...alhamdulilah...

    mselim3

    pls: Sudi kiranya dapat join segmen yang saya anjurkan k...segmen pertama tu...k

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Wajah baru kakak

Pulau Tioman

My 2nd run..