Rabu, 30 Januari 2013

Wordless Wednesday - Bantuan Persekolahan


Alhamdulillah, semalam anak-anak aku dapat duit bantuan persekolahan nie. Kalau ikutkan budak-budak tu memanglah ada jerk benda yang dorang nak beli. Memandangkan anak-anak aku belum ada akaun ASB, jadi aku dah sepakat dengan hubby nak bukakan akaun tu untuk dorang. Aku cakap dekat anak-anak aku semua kelengkapan sekolah dah cukup xperlu nak beli apa-apa lagi jadi duit tu aku simpan. Jadi tugas hubby aku hari nie ke bank atas urusan bukak akaun. (opps....wordless wednesdaylah sangat aku nie.. :p)

p/s: hrnie nak balas hutang BW yg xsempat singgah habis semalam :D

41 ulasan:

elly nadyra berkata...

Sama ngan aku, duit tu aku simpan dlm bank aje!

Just berkata...

aku collect angpow dulu baru buka akaun asb anak2.. :)

Kakzakie berkata...

Itulah yg terbaik sebenarnya. Kalau boleh buat sebaik register surat beranak - buka a/c. Dapat duit dari siapa saja kita masukkan. Kalau setahun jgn banyaklah let say 1K. Masuk dia 18 tahun selepas SPM dah ada 18K senang kan kalau nak sambung belajar. Ini cara kakak.

wan nurul hezrina abd halim berkata...

betul2 simpanan untuk anak2 mmg kena ada..mcm nurul kena jugak simpan sebulan walau kena ikat perut.huhu

aTieYusof Family berkata...

wahh...bagus dh dpt duit..boleh simpan utk depa...bagus ajar depa menabung dr kecil;)

Ibu Lala berkata...

Anak anak saya mmg dah ada akaun sejak lahir. Tapi simpan duit ry je la. duit bantuan ni dah selamat guna. Cover balik duit ms nk buka sklh hr tu.

Nens Collection berkata...

alhamdulillah..simpan lebih baik dr guna jika sume kelengkapan dh ade kan..syukur..;)

eyeyou berkata...

lambatnya dpt..anak kita da dpt beberapa mgu lps...

hainom OKje berkata...

he..he... dah selamat dah RH...anak anak okje punya..

umi alya berkata...

ingatkan kt sini yg lambat, rupanya kt sana lagi lewat

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum kak, alhamdullilah. mmg bagus bukak akaun untuk budak2 ni. hehehe. #ww

yan's cottage berkata...

cadangan yang bagus tu....simpan untuk masa depan.....

QueeN TerataI berkata...

Alhamdulillah dapat duit ni kan... dan sgt bagus bila dimanfaatkan sebaiknya.. Queen sokong bila nk buka akaun ASB utk anak2 guna duit ni... ;) bijak2....

Warna Warni Kehidupan berkata...

bagus plan cam tu kan.. untuk kegunaan dorang masa depan juga...

Kesuma Angsana berkata...

KA xdan nak berwordless la ari ni hehehe

Tihara berkata...

Betul tu..elok save darri skrg..nt meke masuk U
senang tak payah buat loan dah :)

LiLy @ MaMaQiStInA berkata...

Alhamdulillah..rezeki anak2..^^

zaza nizam berkata...

Alhamdulillah rezeki anak2 akak..menabung lebih baik kan! :)

NoEn berkata...

alhamdulillah rezeki anak2

intanfirdaus247 berkata...

Alhamdulillah rezeki anak..
• Nanti saya tengok pokok ye..:)

Ira berkata...

Alhamdulillah... bagus2.. menyimpan utk masa depan.

Fiza Rahman berkata...

Alhamdulillah. Turn saya thn depan. Itu pon klo ada ☺☺

Ema Blog berkata...

Alhamdulillah, ema baru first time dapat juga hari Jumaat lepas.

bunga_rose berkata...

Syukur, rezeki.. Saya kena tunggu lagi 3 tahun baru merasa duit tu hihih.. tapi bak kata FIza Rahman atas tu, tu pun klu ada lagi laa

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

Salam kak…
Bagus jgk ada bantuan mcm ni..
Alhamdulillah…dpt jgk menabung :)

Deqla manjew berkata...

alhamdulillah... sorg 100..so akk dpt berapa tu? :)

kay_are berkata...

bagus r tu.. simpan untuk mase depan dorang nanti kan.. =)

Wak Gelas™ berkata...

wak pon dh amek duit 100 tuu.., uhUUu

Acik Erna berkata...

assalam ratu..anak acik sorng je lagi yang sekolah..tahun ni acik bagi terus ngan dia buat beli buku sebab tahun ni nak pekse kan..

Cheq Kaq berkata...

Dah dua orang ye anak akak yang bersekolah?bagus laa kak..menabung utk diorang

Hatimi Tahirruddin berkata...

betul2...lebih baik simpan duit tu...:)

ct kektus berkata...

adik2 kite pon dah dapat. tapi masing2 kemain nak beli kasut lah, bakulah. aih dah cop awal2 ape yg dorang nak beli. huhuu

KY berkata...

Alhamdulillah...rezeki anak2 kan?

RedRose berkata...

alhamdulillah sis, boleh la shopping untuk keperluan anak kan?
at least membantu jugak dgn keadaan barang skg yang xnampak bayang pun nak turun harga.
makin naik lagi ada.... T__T

ummiross berkata...

Alhamdulillah, orang memberi kita merasa, elok sangat mendidik anak2 menabung dari kecil..

ieda immi berkata...

alhamdulillah kan bila dpt bantuan macam nie
leh bantu mana2 yg patut ;)

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

untung bdk2 sek skang ni kan :-)

QA's ~ mamapapa berkata...

haaa..bagus tu :) terapkan budaya suka menabung dr awalkan,kak :)

Mohd Selim Zainal berkata...

wahhh...dapat bantuan persekolahan tu...alhamdulilah...

mselim3

pls: Sudi kiranya dapat join segmen yang saya anjurkan k...segmen pertama tu...k

Mimi Azirah berkata...

rezeki anak anak

Fieda Rafli berkata...

alhamdulillah..rezeki..

Catat Ulasan