Kidal ke dia?

Anak aku yang bongsu si Aqeef selalu menggunakan tangan kirinya. Apapun dia buat mesti gunakan tangan kiri dari kanan. Setiap kali dia gunakan tangan kanan aku tengok dia macam sedikit kekok dan kalau dia gunakan tangan kiri lebih selesa penggunaan tangannya itu. Aku x tau sama ada anak aku nie kidal ke tidak tapi masa abang dengan kakaknya dulu tidaklah macam dia kerap gunakan tangan kirinya berbanding kanan. Kalau ikut sejarah keluarga aku dan hubby memang xde sorang pun yang kidal. Tapi adik perempuan aku hubby dia seorang yang kidal sedangkan keluarga dia juga xde yang kidal. Betulkah kidal nie bukan keturunan sebenarnya atau memang keturunan. Korang ada x jadi macam tu? 


p/s : suka tengok orang yang tangan kidal nie :D

Ulasan

  1. yan rasa bukan faktor keturunan...anak yan dua orang kidal...sedangkan yang lain tak...tapi dari pemantauwan yan lah...budak2 kidal nie...cerdik dan pintar dalam pelajaran.....

    BalasPadam
  2. mmg sah kidal..sebab anak sedara mcm tu jgk..kalau blh mkn pun nk pakai tangan kiri..tp org kata si kidal ni cerdik..
    ehh...i tak kidal..tp cerdik jugekk..hahahahhaahahaha

    BalasPadam
  3. abah saya kidal, tp adik beradik saya xplak kidal..hehe

    BalasPadam
  4. adik beradik sy sume kanan..dpt ank saudara sume kidal..hehe,,ammar x nmpk lg..

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum.. best ekk tengok org tulis jari kidal. more confident bila menulis pun nampak sweet je menyenget! heee

    BalasPadam
  6. orang kidal ni kreatif sikit...

    BalasPadam
  7. kalau kidal geng ayu lah tu..hehe

    BalasPadam
  8. morning..
    ayah dengan adik bongsu kidal ;D

    akak, ciksu dah jwab pertanyaan bb dkt header

    http://lobaksusue.blogspot.com/2013/01/selamat-hari-lahir-darwisya.html

    BalasPadam
  9. Anak saya pon mcm tu gak. Sampai mkn pon pakai tangan kiri...haishhhh...

    BalasPadam
  10. dua org anak saya kidal.. jangan susah hati.. org kidal ni org2 yg sangat kreatip hehe

    BalasPadam
  11. suami saya kidal..anak2 taktau la sapa yg mengikutnya,kidal pun takper kan..kreatif kata org

    BalasPadam
  12. Kakak rasa bukan keturunan sebab ada yg kidal walau tak seorg pun keluarga yg kidal.

    Org tua-tua kata masa tanam tembuni masuk dlm tanah guna kidal anak jadi kidal hihi... jgn percayalah.

    BalasPadam
  13. En suami akak pun Kidal... tapi anak2 akak semua kanan ikut akak ehe :D

    Suka juga tengok orang guna tangan kidal ni :))

    BalasPadam
  14. sy pon suka tgk org yg kidal ne..
    pd sy tulisan dorang cantik dan dorang jenis berseni dan kreatif..

    BalasPadam
  15. salam sis
    Org kidal guna otak kiri tau

    BalasPadam
  16. Anak sya no 2 tu pun suka guna tgn kiri klu buat keja tp menulis ttp guna tgn kanan....

    BalasPadam
  17. kakak sy kidal... bila tengok dia buat kerja mesti terasa kekok dan pelik..
    padahal bagi dia biasa aje... ^_^

    BalasPadam
  18. family saya sorang je kidal..adik yang bongsu tu..

    BalasPadam
  19. xtau la apa faktor kidal~teringin nak tau..btw,sy kidal!haha..tu la motip sebenarnya...muehehehehehe

    BalasPadam
  20. kidal bukan keturunan rasanya..xpe..biarlah dia tulis kidal..tp makan dan istinjak tetap menggunakan tangan yg betul..yg ni kena monitor dan ajar selalu..

    BalasPadam
  21. aku kidal, 3 org adik aku pun kidal. mak dan ayah tidak kidal. anak buah pun kidal, dan mungkin qays pun kidal sbb nmpk mcm byk guna tgn kiri

    BalasPadam
  22. Kidal biase tulisan cantik!hehe

    BalasPadam
  23. Orang kidal ni biasanye berseni...
    salam perkenalan...jemput singgah ke blog saya.
    nabihahsejutarasa.blogspot.com

    BalasPadam
  24. ada jugak kawan ngan org tangan kidal..main bola semua kidal..tulisanpun kemas mcm dr komputer..huhu

    BalasPadam
  25. maira dulu masa kecik sume mende dia nk buat dgn tgn kiri..tp dah besar ni ok plk nmpknya..byk plk guna tgn kanan..masa kecik ingatkan dia kidal dah..

    BalasPadam
  26. yatt pon ske tngok org kidal! lagi2 lelaki..hihi

    BalasPadam
  27. kalau dulu pekerja bahagian dapur istana mmg nak cari org yang kidal..tu x kenapa???

    BalasPadam
  28. ooh kidal la tu agaknya...baguslah kalau kidal...biasanya mereka ni kreatif dan boleh menjadi pakar dalam satu2 bidang...

    BalasPadam
  29. bukan seng nk cri org tgn kidal nih

    BalasPadam
  30. Kidal kot kak..biasanye orang kidal ni bijak & kreatip..^^

    BalasPadam
  31. Tak tau nak cakap sebab anak semua tak idalkan..tak de experience

    BalasPadam
  32. kadang kan sis, dia masih mencari keselesaan untuk menjadi kidal atau tak.
    kalau time ni kita ajar, maybe dia akan ikut seperti mana yang kita selalu biasakan.
    apa pun xde masalah kot jadi kidal.
    sama aja, tetap boleh buat keje mcm biasa.

    BalasPadam
  33. bagusnya klau dia aqeef dapat biasa gunakan kedua2 belah tgn,genius,tau :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pulau Tioman

Wajah baru kakak

My 2nd run..