Khamis, 17 Januari 2013

Kidal ke dia?

Anak aku yang bongsu si Aqeef selalu menggunakan tangan kirinya. Apapun dia buat mesti gunakan tangan kiri dari kanan. Setiap kali dia gunakan tangan kanan aku tengok dia macam sedikit kekok dan kalau dia gunakan tangan kiri lebih selesa penggunaan tangannya itu. Aku x tau sama ada anak aku nie kidal ke tidak tapi masa abang dengan kakaknya dulu tidaklah macam dia kerap gunakan tangan kirinya berbanding kanan. Kalau ikut sejarah keluarga aku dan hubby memang xde sorang pun yang kidal. Tapi adik perempuan aku hubby dia seorang yang kidal sedangkan keluarga dia juga xde yang kidal. Betulkah kidal nie bukan keturunan sebenarnya atau memang keturunan. Korang ada x jadi macam tu? 


p/s : suka tengok orang yang tangan kidal nie :D

39 ulasan:

Just berkata...

mak aku kidal.. ;p

yan's cottage berkata...

yan rasa bukan faktor keturunan...anak yan dua orang kidal...sedangkan yang lain tak...tapi dari pemantauwan yan lah...budak2 kidal nie...cerdik dan pintar dalam pelajaran.....

Norasiah Nasir berkata...

mmg sah kidal..sebab anak sedara mcm tu jgk..kalau blh mkn pun nk pakai tangan kiri..tp org kata si kidal ni cerdik..
ehh...i tak kidal..tp cerdik jugekk..hahahahhaahahaha

:: Mrs.Eady :: berkata...

saya kidal! :)

Saya Disini berkata...

abah saya kidal, tp adik beradik saya xplak kidal..hehe

Nens Collection berkata...

adik beradik sy sume kanan..dpt ank saudara sume kidal..hehe,,ammar x nmpk lg..

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum.. best ekk tengok org tulis jari kidal. more confident bila menulis pun nampak sweet je menyenget! heee

Tukang Karut berkata...

orang kidal ni kreatif sikit...

are_lin@yu berkata...

kalau kidal geng ayu lah tu..hehe

QasehnyaRania berkata...

morning..
ayah dengan adik bongsu kidal ;D

akak, ciksu dah jwab pertanyaan bb dkt header

http://lobaksusue.blogspot.com/2013/01/selamat-hari-lahir-darwisya.html

Fiza Rahman berkata...

Anak saya pon mcm tu gak. Sampai mkn pon pakai tangan kiri...haishhhh...

adza irdawati berkata...

dua org anak saya kidal.. jangan susah hati.. org kidal ni org2 yg sangat kreatip hehe

mama aryan berkata...

suami saya kidal..anak2 taktau la sapa yg mengikutnya,kidal pun takper kan..kreatif kata org

Kakzakie berkata...

Kakak rasa bukan keturunan sebab ada yg kidal walau tak seorg pun keluarga yg kidal.

Org tua-tua kata masa tanam tembuni masuk dlm tanah guna kidal anak jadi kidal hihi... jgn percayalah.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

En suami akak pun Kidal... tapi anak2 akak semua kanan ikut akak ehe :D

Suka juga tengok orang guna tangan kidal ni :))

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

saya xder yg family kidal

eyeyou berkata...

sy pon suka tgk org yg kidal ne..
pd sy tulisan dorang cantik dan dorang jenis berseni dan kreatif..

TiranaAduka berkata...

salam sis
Org kidal guna otak kiri tau

intanfirdaus247 berkata...

husband saya kidal..ehhe

Mia Kassim berkata...

Anak sya no 2 tu pun suka guna tgn kiri klu buat keja tp menulis ttp guna tgn kanan....

Ema Blog berkata...

org tgn kidal ni kreatif..

miz ruha berkata...

kakak sy kidal... bila tengok dia buat kerja mesti terasa kekok dan pelik..
padahal bagi dia biasa aje... ^_^

~Cik Viva~ berkata...

family saya sorang je kidal..adik yang bongsu tu..

neesa_jun berkata...

xtau la apa faktor kidal~teringin nak tau..btw,sy kidal!haha..tu la motip sebenarnya...muehehehehehe

Dee berkata...

kidal bukan keturunan rasanya..xpe..biarlah dia tulis kidal..tp makan dan istinjak tetap menggunakan tangan yg betul..yg ni kena monitor dan ajar selalu..

NM02 berkata...

aku kidal, 3 org adik aku pun kidal. mak dan ayah tidak kidal. anak buah pun kidal, dan mungkin qays pun kidal sbb nmpk mcm byk guna tgn kiri

Cheq Kaq berkata...

Kidal biase tulisan cantik!hehe

nea lopah berkata...

Orang kidal ni biasanye berseni...
salam perkenalan...jemput singgah ke blog saya.
nabihahsejutarasa.blogspot.com

wan nurul hezrina abd halim berkata...

ada jugak kawan ngan org tangan kidal..main bola semua kidal..tulisanpun kemas mcm dr komputer..huhu

Fieda Rafli berkata...

maira dulu masa kecik sume mende dia nk buat dgn tgn kiri..tp dah besar ni ok plk nmpknya..byk plk guna tgn kanan..masa kecik ingatkan dia kidal dah..

Cik Yatt berkata...

yatt pon ske tngok org kidal! lagi2 lelaki..hihi

zulaikha megat berkata...

kalau dulu pekerja bahagian dapur istana mmg nak cari org yang kidal..tu x kenapa???

Hatimi Tahirruddin berkata...

ooh kidal la tu agaknya...baguslah kalau kidal...biasanya mereka ni kreatif dan boleh menjadi pakar dalam satu2 bidang...

Mimi Fadeli berkata...

bukan seng nk cri org tgn kidal nih

LiLy @ MaMaQiStInA berkata...

Kidal kot kak..biasanye orang kidal ni bijak & kreatip..^^

KesumaMaruku SueQistina berkata...

slm singgah pagi ye untie

hainom OKje berkata...

Tak tau nak cakap sebab anak semua tak idalkan..tak de experience

RedRose berkata...

kadang kan sis, dia masih mencari keselesaan untuk menjadi kidal atau tak.
kalau time ni kita ajar, maybe dia akan ikut seperti mana yang kita selalu biasakan.
apa pun xde masalah kot jadi kidal.
sama aja, tetap boleh buat keje mcm biasa.

QA's ~ mamapapa berkata...

bagusnya klau dia aqeef dapat biasa gunakan kedua2 belah tgn,genius,tau :)

Catat Ulasan