Mengecat rumah

Dah lama sebenarnya aku suruh hubby mengecat rumah tapi hubby asyik sibuk dengan keje. Jadi haritu aku memulakan misi mengecat dengan anak-anak aku jerk. Dari jam 3 petang aku mulakan sampailah jam 7 malam kami berjaya menghabiskan cat satu hall rumah. Penat memang la penat tapi rasa puas dengan hasil kerja kami anak berank hehehe. Balik dari kerja, hubby aku terkejut sebab tengok aku dah habis mengecat rumah. Yalah kadang-kadang xsemua benda kita nak kena harapkan suamikan... Belum habis lagi sebenarnya mengecat nie sebab aku nak cat bilik pulak tapi tu kena tggu hubby free dulu la sebab memerlukan kudrat orang lelaki untuk mengalihkan barang-barang yang berat. Itu xtau pulak bila gamaknya boleh mula mengecat semula :D

Anak dara aku yang gigih menolong mamanya mengecat :D

Ulasan

  1. wah..dah siap nnt upload lah yer..heeeeee

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum kak, warna apa tu? bestnya cat rumah :)

    BalasPadam
  3. bilik aku pun blm cat lagi.. hmm..

    BalasPadam
  4. Akak pun kena juga cat rumah ni... sebab Nabil dah banyak nukilan rasa dan aktiviti seninya di dinding rumah hehehhe :D

    BalasPadam
  5. Sukakan bila lihat hasilnya. Lagi berbaloi buat sendiri. Kakak nie dah bertahun-tahun tak cat rumah. Dah pudar tak terkata dah rumah kakak.

    BalasPadam
  6. nk mengecat rumah mmg mkn masa. sbb tue yana suka beli cat tahan smpai 4 thn. 4thn sekali baru cat rumah...hehhh

    BalasPadam
  7. wah,,,rumah bru la nnti..bru cat hihi

    BalasPadam
  8. wahwah cat putih cantik! my fav color kan mst la cantik hihi

    BalasPadam
  9. best jugak ngacat ni..nanti dah siap rasa puas je :)

    BalasPadam
  10. rajinny anak dara menolong.. suasana baru lah ya rumah nya...:)

    BalasPadam
  11. Betul tu.... kadang tu kalau keinginan melebihi segala-galanya...sanggup buat keje walaupun penat punya nak tengok rumah cantik!kan RH

    BalasPadam
  12. Bagus nye akak..rajin betol..gigi dah baik ke kak?

    BalasPadam
  13. gigihnya dia mengecat rumah
    bagus2

    BalasPadam
  14. slamat mengecat!

    dtg BW dr segmen MAk Dara :)

    BalasPadam
  15. rumah sya ni bila la blh cat tak tahulah.

    BalasPadam
  16. seronoknyaa dikk
    pasti hasilnya cantik ;)

    BalasPadam
  17. rajinnya..kita dah nak 5 thn dok rumah skrng xpenah tukau kaler lg..susun atur perabut pon br sekali jer tukar(hall) buat kejaan ngan anak2 sampai jari kaki kena hempap ngan devider..habis darah beku..:(

    BalasPadam
  18. rumah kalau dah cat baru tu....mesti bercahaya je kan...?

    BalasPadam
  19. semangat betul.apa yg penting kerjasama ;D

    BalasPadam
  20. salam kak..
    wah..cat kaler kuning ke?? hihi..rajin rajin.. :)

    BalasPadam
  21. wah...mesti cantik dinding dah berwajah baru kan kan kan

    BalasPadam
  22. wah..best nya mengecat..ingat kenangan raya 2 tahun lepas cat satu rumah..satu family bersalut cat..:)

    BalasPadam
  23. dah terbau bau cat...ingat kenangan masuk rumah baru..

    BalasPadam
  24. rajin nyer mengecat...bergotong royong..bagus2...

    mselim3

    BalasPadam
  25. bagus anak dara akak....tolong mengecat rumah sekali..

    BalasPadam
  26. sekali2 tukar warne lain pulak kan..

    BalasPadam
  27. bagusla dapat anak dara rajen.. hehe. =)

    BalasPadam
  28. wah...mesti masa suami anda pulang ke rumah tu dia terkejut mcm rancangan deko bersama eric....hehe :D

    BalasPadam
  29. kak bella, boleh nadia tau berapa tin yang perlu utk cat ruang tamu akak ni? nak bajet utk beli cat utk rumah anak yatim nanti.

    BalasPadam
  30. wah mengecat..nanti susana baru la jadinya

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pulau Tioman

Wajah baru kakak

My 2nd run..