Isnin, 14 Januari 2013

Mengecat rumah

Dah lama sebenarnya aku suruh hubby mengecat rumah tapi hubby asyik sibuk dengan keje. Jadi haritu aku memulakan misi mengecat dengan anak-anak aku jerk. Dari jam 3 petang aku mulakan sampailah jam 7 malam kami berjaya menghabiskan cat satu hall rumah. Penat memang la penat tapi rasa puas dengan hasil kerja kami anak berank hehehe. Balik dari kerja, hubby aku terkejut sebab tengok aku dah habis mengecat rumah. Yalah kadang-kadang xsemua benda kita nak kena harapkan suamikan... Belum habis lagi sebenarnya mengecat nie sebab aku nak cat bilik pulak tapi tu kena tggu hubby free dulu la sebab memerlukan kudrat orang lelaki untuk mengalihkan barang-barang yang berat. Itu xtau pulak bila gamaknya boleh mula mengecat semula :D

Anak dara aku yang gigih menolong mamanya mengecat :D

34 ulasan:

Norasiah Nasir berkata...

wah..dah siap nnt upload lah yer..heeeeee

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum kak, warna apa tu? bestnya cat rumah :)

Just berkata...

bilik aku pun blm cat lagi.. hmm..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Akak pun kena juga cat rumah ni... sebab Nabil dah banyak nukilan rasa dan aktiviti seninya di dinding rumah hehehhe :D

Kakzakie berkata...

Sukakan bila lihat hasilnya. Lagi berbaloi buat sendiri. Kakak nie dah bertahun-tahun tak cat rumah. Dah pudar tak terkata dah rumah kakak.

yana aina berkata...

nk mengecat rumah mmg mkn masa. sbb tue yana suka beli cat tahan smpai 4 thn. 4thn sekali baru cat rumah...hehhh

Saya Disini berkata...

wah,,,rumah bru la nnti..bru cat hihi

Shalee Abdul berkata...

wahwah cat putih cantik! my fav color kan mst la cantik hihi

Pokok Manggis Depan Rumah berkata...

Cantik rumah lepas cat yea.. ;-)

Tihara berkata...

best jugak ngacat ni..nanti dah siap rasa puas je :)

aTieYusof Family berkata...

rajinny anak dara menolong.. suasana baru lah ya rumah nya...:)

hainom OKje berkata...

Betul tu.... kadang tu kalau keinginan melebihi segala-galanya...sanggup buat keje walaupun penat punya nak tengok rumah cantik!kan RH

Cheq Kaq berkata...

Bagus nye akak..rajin betol..gigi dah baik ke kak?

NoEn berkata...

gigihnya dia mengecat rumah
bagus2

beta kupu berkata...

slamat mengecat!

dtg BW dr segmen MAk Dara :)

sal ya berkata...

rumah sya ni bila la blh cat tak tahulah.

ieda berkata...

seronoknyaa dikk
pasti hasilnya cantik ;)

Kesuma Angsana berkata...

bagus nyer.. semangat betul ni!

eyeyou berkata...

rajinnya..kita dah nak 5 thn dok rumah skrng xpenah tukau kaler lg..susun atur perabut pon br sekali jer tukar(hall) buat kejaan ngan anak2 sampai jari kaki kena hempap ngan devider..habis darah beku..:(

yan's cottage berkata...

rumah kalau dah cat baru tu....mesti bercahaya je kan...?

QasehnyaRania berkata...

semangat betul.apa yg penting kerjasama ;D

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam kak..
wah..cat kaler kuning ke?? hihi..rajin rajin.. :)

Mimie berkata...

wah...mesti cantik dinding dah berwajah baru kan kan kan

kinara kinatara berkata...

wah..best nya mengecat..ingat kenangan raya 2 tahun lepas cat satu rumah..satu family bersalut cat..:)

zulaikha megat berkata...

dah terbau bau cat...ingat kenangan masuk rumah baru..

Mohd Selim Zainal berkata...

rajin nyer mengecat...bergotong royong..bagus2...

mselim3

Ema Blog berkata...

bagus anak dara akak....tolong mengecat rumah sekali..

kak nora berkata...

sekali2 tukar warne lain pulak kan..

Maria Menado~ berkata...

bagusla dapat anak dara rajen.. hehe. =)

Hatimi Tahirruddin berkata...

wah...mesti masa suami anda pulang ke rumah tu dia terkejut mcm rancangan deko bersama eric....hehe :D

wan nurul hezrina abd halim berkata...

wah mnymbut tahun baru ek nie..hihihi

izan mama mia berkata...

wah rajinnyer cat rumah

nadia berkata...

kak bella, boleh nadia tau berapa tin yang perlu utk cat ruang tamu akak ni? nak bajet utk beli cat utk rumah anak yatim nanti.

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

wah mengecat..nanti susana baru la jadinya

Catat Ulasan