Khamis, 10 Januari 2013

Bertanggungjawab

Keluarga Hubby
Hubby aku adalah anak sulung dari 4 orang adik beradik. Telah kehilangan bapa bila umur hubby aku berusia 10 tahun. Saat itu mak mertua aku sedang sarat mengandungkan adiknya yang bongsu. Bila bapa hubby meninggal dunia dialah yang jadi seorang bapa kepada adik-adiknya yang lain. Dan dialah yang menjadi ketua keluarga secara x langsung. Mak mertua aku pun masih setia pada arwah bapa mertua sehingga kini. 

Haritu saat adik ipar perempuan aku nak dinikahkan aku nampak hubby aku sebak. Yalah nak melepaskan adik perempuannya pada orang lain yang mana sudah 29 tahun hubby aku menjaga adik perempuannya tentulah perasaan sedih tu ada. Ibarat seorang bapa melepaskan anaknya pada orang lain. Aku juga terasa sebak bila saat itu terjadi.

Aku bangga dengan hubby aku sebab berjaya menjadi seorang bapa dan abang kepada adik-adiknya. Dia juga menjaga maknya dengan baik. Dia x pernah lupa tanggungjawabnya pada keluarga. Selama aku mengenali hubby aku itulah sikapnya yang aku puji. Aku sungguh bertuah dapat mengahwini seorang lelaki yang bertanggungjawab. Yalah kalau dia boleh bertanggungjawab pada keluarga dia aku yakin Inshaa Allah pada aku dan anak-anak juga dia xmungkin abaikan tanggungjawab itu. Semoga Allah sentiasa pelihara kami sekeluarga... Amin.


p/s : tiba-tiba sedih pulak... :(

38 ulasan:

faraherda.razalan berkata...

Suami anak sulung ya? Kebanyakan sifat lelaki anak sulung ni mmg macam tulah, kan?

aTieYusof Family berkata...

Alhamdulillah dapat suami yg baik mcm tu.. semoga ikatan perkhawinan berkekalan hingga ke syurga..amin! :)

Cheq Kaq berkata...

Alhamdulillah akak bertuah sangat dapat suami yg bertanggungjawab pada keluarga..Cume kita kena sabar dan bertimbangrasa kalo dia banyak kena tumpukan pada keluarganya..kan kak

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Salam kenal & follow #173

Alhamdulillah.. pilihan Allah memang tepat utk orang yg baik... bila dapat suami yang bertanggungjawab... terasa diri dihargai :D

Jemputlah follow akak di cahayahidupku2569.blogspot.com :)

yan's cottage berkata...

bukan senang nak dapat lelaki seperti ini...sekarang nie....ada tanggung jawab untuk keluarga ibu dan adik beradik....kebanyakkan dah beristeri lupakan ibu bapa.....mintak di jauhkan...

intanfirdaus247 berkata...

Alhamdulillah....bertuah dapat suami yang mcm ni...:)

QueeN TerataI berkata...

Alhamdulillah dan mmg sgt bertuah dpt suami yg bertanggungjawab cmtu.. betul tu kak.. kalau suami kita bertanggungjawab thdp keluarganya InsyaAllah dia juga akan bertanggungjawab thdp isteri dan anak2nya...

~aYu~ berkata...

bertuahnya mempunyai suami bertanggungjawab begitu.. moga kalian bahagia selamanya..

wan nurul hezrina abd halim berkata...

Betul kta fara tuh..ok juga kalau famili ada anak lelaki.mcm nurul yang bongsu tak kahwin lg..arwah abah pergi dah sebulan lebih.pasnie pakcik lah jadi wali adik yg bongsu tuh

Wak Gelas™ berkata...

untungla ada hubby camtu..,uhhUUU

Kakzakie berkata...

Syabas... kakak pun terharu sama sebab dia dah berjaya melunaskan tanggungjwabnya sebagai wali. Adik perempuan dan mak dia dia lagilah pasti meleleh-leleh airmata - kakak percaya dia akan jadi suami dan bapa yg baik sebab dia dah rasa hidup tanpa bapa.

Shalee Abdul berkata...

nak hubby macam hubby akak gak hehehe :) mst la dia sebak kan sbb dia yg jaga adik tu :')

eyeyou berkata...

sy pon tacing baca entri ne..
sama2 kita harapkan dpt suami yg bertanggung jawab..bkn hanya utk keluarga, malahan untuk org dan persekitaran juga..
(betol ke ayat kita ne?)

Bui Junaidi berkata...

SYUKUR ALHAMDULILLAH JIKA DPT SUAMI YG BAIK MCM NI KAN..HUBBY BUI ANAK BONGSU TP DIA SGT2 BERTANGGUNGJWB JUGAK..

NM02 berkata...

ye, syukur kamu dapat suami yg bertanggunjawab terhadap keluarga dia sendiri dan juga kamu sebagai isteri.

Nens Collection berkata...

mmg suami yg bagus,sbb jaga mak dan adik perempuannyer dgn baik, sudah pasti isteri die pon die akan jaga dgn baik..syukur ke hadrat ilahi kan..;)

JaSSNaNi berkata...

itu la tanggungjawab abang nak besarkan adik perempuan.. ibarat membesar anak perempuan.. mmg berat tugas tu...

zulaikha megat berkata...

walaupun pendek jer tatapan diatas..k zu yg membaca jga terasa sebak..

Tukang Karut berkata...

beruntung dan bersyukur la...

Hatimi Tahirruddin berkata...

alhamdulillah...sy ucapkan tahniah kepada suami anda...sy pun lebih kurg senasib tapi masih jauh jika hendak dibandingkan dengan dugaan beliau...

Tihara berkata...

syukur alhamdulillah, mesti awak pun seorang isteri yang memahami..suami pun beruntung memiliki awak :)

nadia berkata...

kak, cantiknyaaaaa adik ipar kak bella! :)
dorang mix eh? kak, nanti lepas bayar, inform nadia eh :)

RYS AREESA NASIR jr berkata...

salam kak, terharu saya... sifat dan sikap yg baik in sha Allah akan diwarisi oleh anak-anak.. semoga begitu juga anak-anak kita mencontohi bapanya...

Ema Blog berkata...

besar tanggungjawab nya

Kesuma Angsana berkata...

bersyukur dapat hubby mcm ni..

Mohd Selim Zainal berkata...

Alhamdulilah dapat suami yang bertanggungjawab macam nie...terbaik..

mselim3

ct kektus berkata...

bertuah akak. :)

Saya Disini berkata...

bnyknye hantaran

aiyang berkata...

alhamdulillah...semoga sampai ke jannah

NORSHAHFEZA HAMSAN berkata...

besar pahala hubby akak=)hanya Allah yg akn mmbalas semua jasanya ye

Fiza Rahman berkata...

Alhamdulillah. Rezeki kamu dapat suami penyayang dan bertanggungjawab.

Nur-nba berkata...

Syukur Alhamdulillah.. Suami akak dah melaksanakan tanggungjawabnya dengan baik.. Bertuah akak dapat suami yang penyayang dan bertanggungjawab.

sal ya berkata...

sama macam husben saya. dia jadi wali masa kakak no.2 dia kawin. muda sgt lagi masa tu. tp diwakilkan je sbb dia tkt tak smpt nak blk time kakak tu kawin. time adiknya pulak, dia nikahkan snd sbb kadi kata better wali nikahkan snd. terharu pulak tgk.

umialya berkata...

amin..

Mimie berkata...

memg seorang abg n anak yg bertanggungjawab

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

Alhamdulillah

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

Salam kak..
alhamdulillah..untung kita punya hubby yg bert/jwb dlm mnguruskan hal2 rumah tannga dan adik beradik2 ni..

amin..amin..

kak nora berkata...

alhamdulillah..

Catat Ulasan