Bertanggungjawab

Keluarga Hubby
Hubby aku adalah anak sulung dari 4 orang adik beradik. Telah kehilangan bapa bila umur hubby aku berusia 10 tahun. Saat itu mak mertua aku sedang sarat mengandungkan adiknya yang bongsu. Bila bapa hubby meninggal dunia dialah yang jadi seorang bapa kepada adik-adiknya yang lain. Dan dialah yang menjadi ketua keluarga secara x langsung. Mak mertua aku pun masih setia pada arwah bapa mertua sehingga kini. 

Haritu saat adik ipar perempuan aku nak dinikahkan aku nampak hubby aku sebak. Yalah nak melepaskan adik perempuannya pada orang lain yang mana sudah 29 tahun hubby aku menjaga adik perempuannya tentulah perasaan sedih tu ada. Ibarat seorang bapa melepaskan anaknya pada orang lain. Aku juga terasa sebak bila saat itu terjadi.

Aku bangga dengan hubby aku sebab berjaya menjadi seorang bapa dan abang kepada adik-adiknya. Dia juga menjaga maknya dengan baik. Dia x pernah lupa tanggungjawabnya pada keluarga. Selama aku mengenali hubby aku itulah sikapnya yang aku puji. Aku sungguh bertuah dapat mengahwini seorang lelaki yang bertanggungjawab. Yalah kalau dia boleh bertanggungjawab pada keluarga dia aku yakin Inshaa Allah pada aku dan anak-anak juga dia xmungkin abaikan tanggungjawab itu. Semoga Allah sentiasa pelihara kami sekeluarga... Amin.


p/s : tiba-tiba sedih pulak... :(

Ulasan

  1. Suami anak sulung ya? Kebanyakan sifat lelaki anak sulung ni mmg macam tulah, kan?

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah dapat suami yg baik mcm tu.. semoga ikatan perkhawinan berkekalan hingga ke syurga..amin! :)

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah akak bertuah sangat dapat suami yg bertanggungjawab pada keluarga..Cume kita kena sabar dan bertimbangrasa kalo dia banyak kena tumpukan pada keluarganya..kan kak

    BalasPadam
  4. Salam kenal & follow #173

    Alhamdulillah.. pilihan Allah memang tepat utk orang yg baik... bila dapat suami yang bertanggungjawab... terasa diri dihargai :D

    Jemputlah follow akak di cahayahidupku2569.blogspot.com :)

    BalasPadam
  5. bukan senang nak dapat lelaki seperti ini...sekarang nie....ada tanggung jawab untuk keluarga ibu dan adik beradik....kebanyakkan dah beristeri lupakan ibu bapa.....mintak di jauhkan...

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah....bertuah dapat suami yang mcm ni...:)

    BalasPadam
  7. Alhamdulillah dan mmg sgt bertuah dpt suami yg bertanggungjawab cmtu.. betul tu kak.. kalau suami kita bertanggungjawab thdp keluarganya InsyaAllah dia juga akan bertanggungjawab thdp isteri dan anak2nya...

    BalasPadam
  8. bertuahnya mempunyai suami bertanggungjawab begitu.. moga kalian bahagia selamanya..

    BalasPadam
  9. Betul kta fara tuh..ok juga kalau famili ada anak lelaki.mcm nurul yang bongsu tak kahwin lg..arwah abah pergi dah sebulan lebih.pasnie pakcik lah jadi wali adik yg bongsu tuh

    BalasPadam
  10. untungla ada hubby camtu..,uhhUUU

    BalasPadam
  11. Syabas... kakak pun terharu sama sebab dia dah berjaya melunaskan tanggungjwabnya sebagai wali. Adik perempuan dan mak dia dia lagilah pasti meleleh-leleh airmata - kakak percaya dia akan jadi suami dan bapa yg baik sebab dia dah rasa hidup tanpa bapa.

    BalasPadam
  12. nak hubby macam hubby akak gak hehehe :) mst la dia sebak kan sbb dia yg jaga adik tu :')

    BalasPadam
  13. sy pon tacing baca entri ne..
    sama2 kita harapkan dpt suami yg bertanggung jawab..bkn hanya utk keluarga, malahan untuk org dan persekitaran juga..
    (betol ke ayat kita ne?)

    BalasPadam
  14. SYUKUR ALHAMDULILLAH JIKA DPT SUAMI YG BAIK MCM NI KAN..HUBBY BUI ANAK BONGSU TP DIA SGT2 BERTANGGUNGJWB JUGAK..

    BalasPadam
  15. ye, syukur kamu dapat suami yg bertanggunjawab terhadap keluarga dia sendiri dan juga kamu sebagai isteri.

    BalasPadam
  16. mmg suami yg bagus,sbb jaga mak dan adik perempuannyer dgn baik, sudah pasti isteri die pon die akan jaga dgn baik..syukur ke hadrat ilahi kan..;)

    BalasPadam
  17. itu la tanggungjawab abang nak besarkan adik perempuan.. ibarat membesar anak perempuan.. mmg berat tugas tu...

    BalasPadam
  18. walaupun pendek jer tatapan diatas..k zu yg membaca jga terasa sebak..

    BalasPadam
  19. alhamdulillah...sy ucapkan tahniah kepada suami anda...sy pun lebih kurg senasib tapi masih jauh jika hendak dibandingkan dengan dugaan beliau...

    BalasPadam
  20. syukur alhamdulillah, mesti awak pun seorang isteri yang memahami..suami pun beruntung memiliki awak :)

    BalasPadam
  21. kak, cantiknyaaaaa adik ipar kak bella! :)
    dorang mix eh? kak, nanti lepas bayar, inform nadia eh :)

    BalasPadam
  22. salam kak, terharu saya... sifat dan sikap yg baik in sha Allah akan diwarisi oleh anak-anak.. semoga begitu juga anak-anak kita mencontohi bapanya...

    BalasPadam
  23. Alhamdulilah dapat suami yang bertanggungjawab macam nie...terbaik..

    mselim3

    BalasPadam
  24. alhamdulillah...semoga sampai ke jannah

    BalasPadam
  25. besar pahala hubby akak=)hanya Allah yg akn mmbalas semua jasanya ye

    BalasPadam
  26. Alhamdulillah. Rezeki kamu dapat suami penyayang dan bertanggungjawab.

    BalasPadam
  27. Syukur Alhamdulillah.. Suami akak dah melaksanakan tanggungjawabnya dengan baik.. Bertuah akak dapat suami yang penyayang dan bertanggungjawab.

    BalasPadam
  28. sama macam husben saya. dia jadi wali masa kakak no.2 dia kawin. muda sgt lagi masa tu. tp diwakilkan je sbb dia tkt tak smpt nak blk time kakak tu kawin. time adiknya pulak, dia nikahkan snd sbb kadi kata better wali nikahkan snd. terharu pulak tgk.

    BalasPadam
  29. memg seorang abg n anak yg bertanggungjawab

    BalasPadam
  30. Salam kak..
    alhamdulillah..untung kita punya hubby yg bert/jwb dlm mnguruskan hal2 rumah tannga dan adik beradik2 ni..

    amin..amin..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Wajah baru kakak

Pulau Tioman

My 2nd run..