Bila Aqeef shisheng


Korang tau apa nie? Nilah dia keadaan seluar anak aku si Aqeef bila tiap kali dia nak shisheng (kencing). Anak aku nie kadang-kadang tu suka menahan kencing. Sibuk main sampai sanggup tahan kencing. Bila dah x tahan kelam kabut bukak seluar jadi macam nilah. Lepas tu setiap kali kalau misal kata dia dah lepas g kencing dia xkan pakai dah seluar yang sebelum nie dia pakai. Dia akan cakap seluar tu busuk. Kadang-kadang geram pun ada yalah dia sorang jerk sampai bape kali tukar baju seluar. Cukuplah kalau aku xbasuh baju untuk sehari penuh bakul baju kotor aku mengalahkan kedai dobi. Nama pun anak kadang-kadang perangai macam tulah yang buat aku tergelak sendiri. Lagilah sekarang nie dia makin pandai cakap lagi banyaklah jawapan yang aku dapat dari dia.... :D


Ulasan

  1. hihihi..samalah ngan anak dara saya tuu..jenuh basuh baju dia..nasib baik basuh dgn mesin kan..

    BalasPadam
  2. jimat duit beli pampers tapi habis duit kena beli sabun basuh pulak kan...

    BalasPadam
  3. Hihi... pembersih sangat sebab tu bila dah buka aje mesti nak tukar yg baru:)

    BalasPadam
  4. budak2 skrg xmacam budak2 dulu..

    BalasPadam
  5. bijak ye...bila dah kotor tak mau guna semula...

    BalasPadam
  6. comel je terbentuk seluar tu kat lantai kan.. hahahah

    BalasPadam
  7. haha lipat balik suar tu kasi kat dia.. kata ni suar baru hehe... jalan tak..

    BalasPadam
  8. aduyai... macam2 perangai ada ek...

    BalasPadam
  9. hamboi2..hebat dia..unik je dia bukak seluar tu...

    BalasPadam
  10. pandai aqeef ya..haha.. sama lah anak sy tu Pa'e..suka tahan kencing sbb sibuk main.. pastu kelam kabut lari ke tandas bila dah tak tahan sgt.. tapi sllu nya dia akan pakai balik seluar yg dah diguna tu..hehe;)

    BalasPadam
  11. ingat apa perkataan shisheng...tu...rupanya kencing dalam bahasa apa tu ye....bunyi macam jepun pun ada.....

    BalasPadam
  12. seronokkan jika kita ikut perkembangan anak2.. macam2 peel

    BalasPadam
  13. salam kenal..


    macam sama je...sampai ke la sama gak..

    BalasPadam
  14. hehe...pandai jer dia abis shinsheng tak nak pakai seluar tu balik.. :)

    BalasPadam
  15. heheh macam2 kerena anak2 kan...sabar aje heheh...biasalah budak2.

    mselim3

    pls:Anak saya , Rabiatul Adawiyah pun suka tahan kencing...

    BalasPadam
  16. hihihi..kalau maira pun sama ..suka tahan kencing bile nak terkencing merata rata la jwbnya seluor kecik dia.

    BalasPadam
  17. mak, saperla X sayang anak, tp ada kann..,kanns

    BalasPadam
  18. Alahai camtu plk ye..tk pe la bdk2..baju diorang pun kecik2 je lg..

    BalasPadam
  19. Assalamualaiukum,

    Macam2 ragam anak2 ni kan he.he...bagus la kecik2 lagi dah pandai jaga kebersihan diri...

    BalasPadam
  20. bahaya tu tahan kencing...mesti bercicir lari ke tandas kan..itulah gelagat anak-anak

    BalasPadam
  21. Anak sya yg no 2 pun sama...klu x thn suda br kelam kabut buka sluar dpn tandas....hehe

    BalasPadam
  22. salam kak..
    hihi..anak ni mcm2 rgam... kita si ibu ni la yg kena bersabar dan melayan karenah mereka.. hihihi... :p

    BalasPadam
  23. nasib baik basuh guna mesin, kalau basuh tangan, tak ada lenganlah jawabnya heee

    salam dr ky

    BalasPadam
  24. haha aqeef....aduh kalau 10 kali shisheng jenuh jugak mak dia ni...

    BalasPadam
  25. olololo...comellllnya gelagat si aqeef ni,ye :))

    BalasPadam
  26. heheee.
    dia saje nak suruh ibu dia rajin basuh pakaian. :D

    BalasPadam
  27. mantikk kak kalau 10 kali dia kencing, 10 kali tukar seluar baru. haha

    BalasPadam
  28. hahaha..elok je bulatt..seni tu ade..hehe

    BalasPadam
  29. sama jela peel dgn anak ayu yg sulung tu.. dah tak tahan sgt baru la berlari gi toilet.. geram je rasa.. manala tau kalau toilet tu penuh ke, sian lak nak kena suh tahan2..

    BalasPadam
  30. hahahahha..sama ngn anak cheqkaq..bulat molek jer seluar tu..

    BalasPadam
  31. haahah.. comel sungguh, berseni seluar tu didudukan hahaha..

    sama la, kadang2 anak bunga pun tak nak pakai balik seluar dia, siap pergi amik sendiri seluar bersih dalam almari dia..

    BalasPadam
  32. Wah pembersih tu nampak gayanya... tak pe omaknya rajin!

    BalasPadam
  33. Hahaha..comel jek pelat dia..shinsheng yer... ;-)

    BalasPadam
  34. haha..somelnya sebut shinsheng..kih kih..wah bertukar! xmau guna lagi yer bila bashah yer..hehe

    BalasPadam
  35. hihi..cantik aje terletak selaur tu :D

    BalasPadam
  36. Budak2 mmg suka tahan kencing, nak2 kalau tgh men game!

    BalasPadam
  37. sama mcm si merah tuh..last2 geram nurul lipat elok jer seluartuh n letak kat tempat konon2 mcm baru lipatlah..minta dia pakai..kata tulah seluar baru amik pakai.hahaha kadang dia tak perasan kadang dia perasan.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pulau Tioman

Wajah baru kakak

My 2nd run..