Selasa, 22 Januari 2013

Bila Aqeef shisheng


Korang tau apa nie? Nilah dia keadaan seluar anak aku si Aqeef bila tiap kali dia nak shisheng (kencing). Anak aku nie kadang-kadang tu suka menahan kencing. Sibuk main sampai sanggup tahan kencing. Bila dah x tahan kelam kabut bukak seluar jadi macam nilah. Lepas tu setiap kali kalau misal kata dia dah lepas g kencing dia xkan pakai dah seluar yang sebelum nie dia pakai. Dia akan cakap seluar tu busuk. Kadang-kadang geram pun ada yalah dia sorang jerk sampai bape kali tukar baju seluar. Cukuplah kalau aku xbasuh baju untuk sehari penuh bakul baju kotor aku mengalahkan kedai dobi. Nama pun anak kadang-kadang perangai macam tulah yang buat aku tergelak sendiri. Lagilah sekarang nie dia makin pandai cakap lagi banyaklah jawapan yang aku dapat dari dia.... :D


40 ulasan:

izan mama mia berkata...

hihihi..samalah ngan anak dara saya tuu..jenuh basuh baju dia..nasib baik basuh dgn mesin kan..

zulaikha megat berkata...

jimat duit beli pampers tapi habis duit kena beli sabun basuh pulak kan...

Kakzakie berkata...

Hihi... pembersih sangat sebab tu bila dah buka aje mesti nak tukar yg baru:)

zaza nizam berkata...

budak2 skrg xmacam budak2 dulu..

ainnoraini berkata...

bijak ye...bila dah kotor tak mau guna semula...

Just berkata...

comel je terbentuk seluar tu kat lantai kan.. hahahah

Warna Warni Kehidupan berkata...

haha lipat balik suar tu kasi kat dia.. kata ni suar baru hehe... jalan tak..

Tukang Karut berkata...

aduyai... macam2 perangai ada ek...

Norasiah Nasir berkata...

hamboi2..hebat dia..unik je dia bukak seluar tu...

aTieYusof Family berkata...

pandai aqeef ya..haha.. sama lah anak sy tu Pa'e..suka tahan kencing sbb sibuk main.. pastu kelam kabut lari ke tandas bila dah tak tahan sgt.. tapi sllu nya dia akan pakai balik seluar yg dah diguna tu..hehe;)

yan's cottage berkata...

ingat apa perkataan shisheng...tu...rupanya kencing dalam bahasa apa tu ye....bunyi macam jepun pun ada.....

are_lin@yu berkata...

hehe comel ja dia sebut..

umi alya berkata...

seronokkan jika kita ikut perkembangan anak2.. macam2 peel

Kesuma Angsana berkata...

he he he anak2 kecil mcm tulah

Azian Elias berkata...

salam kenal..


macam sama je...sampai ke la sama gak..

LiLy @ MaMaQiStInA berkata...

hehe...pandai jer dia abis shinsheng tak nak pakai seluar tu balik.. :)

Mohd Selim Zainal berkata...

heheh macam2 kerena anak2 kan...sabar aje heheh...biasalah budak2.

mselim3

pls:Anak saya , Rabiatul Adawiyah pun suka tahan kencing...

Fieda Rafli berkata...

hihihi..kalau maira pun sama ..suka tahan kencing bile nak terkencing merata rata la jwbnya seluor kecik dia.

Wak Gelas™ berkata...

mak, saperla X sayang anak, tp ada kann..,kanns

teratak hati berkata...

Alahai camtu plk ye..tk pe la bdk2..baju diorang pun kecik2 je lg..

Ros berkata...

Assalamualaiukum,

Macam2 ragam anak2 ni kan he.he...bagus la kecik2 lagi dah pandai jaga kebersihan diri...

Ema Blog berkata...

bahaya tu tahan kencing...mesti bercicir lari ke tandas kan..itulah gelagat anak-anak

Mia Kassim berkata...

Anak sya yg no 2 pun sama...klu x thn suda br kelam kabut buka sluar dpn tandas....hehe

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam kak..
hihi..anak ni mcm2 rgam... kita si ibu ni la yg kena bersabar dan melayan karenah mereka.. hihihi... :p

KY berkata...

nasib baik basuh guna mesin, kalau basuh tangan, tak ada lenganlah jawabnya heee

salam dr ky

Hatimi Tahirruddin berkata...

haha aqeef....aduh kalau 10 kali shisheng jenuh jugak mak dia ni...

QA's ~ mamapapa berkata...

olololo...comellllnya gelagat si aqeef ni,ye :))

ct kektus berkata...

heheee.
dia saje nak suruh ibu dia rajin basuh pakaian. :D

nadia berkata...

mantikk kak kalau 10 kali dia kencing, 10 kali tukar seluar baru. haha

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

bijak bijak nak bertukar sedia hihihi

Nens Collection berkata...

hahaha..elok je bulatt..seni tu ade..hehe

~aYu~ berkata...

sama jela peel dgn anak ayu yg sulung tu.. dah tak tahan sgt baru la berlari gi toilet.. geram je rasa.. manala tau kalau toilet tu penuh ke, sian lak nak kena suh tahan2..

Cheq Kaq berkata...

hahahahha..sama ngn anak cheqkaq..bulat molek jer seluar tu..

bunga_rose berkata...

haahah.. comel sungguh, berseni seluar tu didudukan hahaha..

sama la, kadang2 anak bunga pun tak nak pakai balik seluar dia, siap pergi amik sendiri seluar bersih dalam almari dia..

hainom OKje berkata...

Wah pembersih tu nampak gayanya... tak pe omaknya rajin!

Deqla manjew berkata...

Hahaha..comel jek pelat dia..shinsheng yer... ;-)

intanfirdaus247 berkata...

haha..somelnya sebut shinsheng..kih kih..wah bertukar! xmau guna lagi yer bila bashah yer..hehe

QasehnyaRania berkata...

hihi..cantik aje terletak selaur tu :D

elly nadyra berkata...

Budak2 mmg suka tahan kencing, nak2 kalau tgh men game!

wan nurul hezrina abd halim berkata...

sama mcm si merah tuh..last2 geram nurul lipat elok jer seluartuh n letak kat tempat konon2 mcm baru lipatlah..minta dia pakai..kata tulah seluar baru amik pakai.hahaha kadang dia tak perasan kadang dia perasan.

Catat Ulasan