Selasa, 12 Mac 2013

Sengkuang

Sengkuang yang siap dipotong

Kuah rojak 

Kacang tanah 

Sedia untuk dimakan :P

Dah beberapa hari lepas hubby cakap pasal nak makan sengkuang. Dia teringin nak makan dengan kuah rojak yang dia beli masa ada expo kat Putrajaya. Dan akhirnya dapat jugak dia makan sengkuang tu hihihi.... itu salah satu feveret dia. Dia cakap masa skolah dulu selalu makan sengkuang nie. Aku nie bukanlah penggemar sengkuang sebenarnya tapi bila aku makan terus aku suka. Korang pun mesti pernah makan jugak kan masa skolah dulu. Kalau sekarang ni orang jual, kecik jerk sengkuang tu harga RM1 sepotong. Padahal bukanlah mahal mana pun harga sengkuang tu. Jadi lebih baik beli dan buat sendiri lagi berbaloi. 



p/s : Aku suka makan betik mengkal dgn sambal kicap..perghhh...sedap :D


45 ulasan:

Qashmere berkata...

saya pon suka makan sengkuang dengan kuah rojak...memang sedapppp

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum kak lynn hehe. sedapnya.. rasa segar kat tekak kan masa makan tu. hehe abg tu mengidam ke? ekekekeee ;p

anna alaui berkata...

alamak..takleh tahan la tgk sengkuang ngn kuah rojak cmni..:)

aTieYusof Family berkata...

Sedap plak tgk kuah rojak tu.. sini susah nak jumpa..huhu..
Jarang makan sengkuang.. dok terbayang klu dpt makan mangga dgn kuah rojak tu..nyum! :)

AyueJean AJ berkata...

Sedap tu..
Nak pulak dapat sekali dengan kuah dioa yang merah tu kak......
Meleleh...... =D
Dulu zaman sekolah senang nak jumpa orang jual sengkuang...
Sekarang alahai... payah nak jumpa...

Acik Erna berkata...

asslam Ratu..acik pun suka..yang jeruk pun sedap.

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

Salam kak..
sengkuang! cma suka.. sedapppp... nk2 pulak ngan sos merah tu.. nyum3...

zaza nizam berkata...

zaza sengkuang mentah xminat sgt! kalau yg jeruk tu boleh la..hihihi

Sue Bee berkata...

mmg sedap sengkuang mkn dengan kuah rojak..ditambah lagi dgn potongan nanas..

Rasp berkata...

i suka suka suka...
sedap tu...

Kakzakie berkata...

Kakak suka!! kalau ada nenas, timun, epal hijau gaul-gaul dgn sengkuang mesti mantopz punyalah:)

Mia Kassim berkata...

alamak terliurnya tengo...makan rojak buah mmg best....

faraherda.razalan berkata...

Sy tak bape suke sengkuang mentah. Tapi klu bt goreng atau bt inti popia, suka sgt!!!

Mas Zull berkata...

assalamualaikum ...sedapnya tengok sengkuang tu...;)

hainom OKje berkata...

sedap ni... masa kecik tak pernah makan tapi masa tau kerja dulu..... memang sedap!

NoEn berkata...

sengkuang mmg sedap

nea lopah berkata...

sedap nye!!!

nens cellection berkata...

sedappnyer..kalo kedai buah potong ade jual ni..;)

Kesuma Angsana berkata...

mmg sedaplah ni !

LiLy @ MaMaQiStInA berkata...

Sedapnye...

zulaikha megat berkata...

ailio kak zu tiba tiba merecik recik..perghhh

Cho Zila berkata...

teringat lak kenangan kecik2 makan bendani... seronoknyer...

Cik Puan Rara berkata...

percaya x ritu rara mkn calit sengkuang ni yg dh expired.

Deqla manjew berkata...

wahh dah lama x mkn sengkuang!!

mama ila berkata...

wahhh..sedapppp..ila suka makan ngan jambu batu n mangga muda..hehehe

yan's cottage berkata...

kecur air liur di buatnya .....sedap...

Firdawati Rashidi berkata...

Sedapnya sengkuang cicah dgn kuah tu...terliur taw...hehe

Iha Zaliza berkata...

Dah lama tak makan.. teringat zaman masa dok kat kampung dulu.. bila balik rumah, lupa daratan.. tekak teringin makan kepsi je, huhu..

Nora Karim berkata...

adeh terliur... sedapnya... dah lama tak makan...

Dik bee berkata...

adeh... sengkuang pebret arwah abah... mmmm

Hatimi Tahirruddin berkata...

wah mcm best pulak siap tumbuk kacang sendiri campur sos rojak tu...

Miss Volvo berkata...

hmmm saya makan gak tapi kureng sikit kot hehehehe

sal ya berkata...

kalau ada sengkuang dlm rojak mmg tolak tepi. kureng sikitlah.

Pen Biru berkata...

uiihh..sedap ni...

Fiza Rahman berkata...

Sedapnya. Feveret saya nih.

fieda berkata...

sedap ni..

inazamri berkata...

kat umah akak mmg sentiasa ada sengkuang kat peti ais.bole katakan tiap kali ke tesco mesti beli sengkuang coz suka cicah makan dgn kuah rojak.lagi2 kalau sejuk...

QasehnyaRania berkata...

alahai kak..dah terliur ni, acaner..
last makan masa sekolah rendah. time nak pi ngaji quran. tiap2 hari mesti pekena. sejuk je bila gigit sengkuang tu :)

Mohd Selim Zainal berkata...

pehh..tgk aje dah terliur nie..sedap tu..

mselim3

pls: kalu mangga muda cecah kuah rojak nie pn sedap gak...

wan nurul hezrina abd halim berkata...

wahhhhh fav nurul jugak ni kak..kak sent sikit kat sini kecur air liur dah

mama aryan berkata...

sedap pe makan sengkuang..akak pun suka

intanfirdaus247 berkata...

tetiba tingat sengkuang palit kat downtown dkt the mines..memang sedap..kacang dia lain dr yg lain..uwaaa lapaaaaaa

Cheq Kaq berkata...

sedap btol tu kak

eyeyou berkata...

br je beli sengkuang sabtu lps..sekilo rm 1.70 jer..mkn ngan kuah rojak jugak..

Si Matatajam berkata...

Sedapnya...dah lama tak makan camni

Catat Ulasan