Sengkuang

Sengkuang yang siap dipotong

Kuah rojak 

Kacang tanah 

Sedia untuk dimakan :P

Dah beberapa hari lepas hubby cakap pasal nak makan sengkuang. Dia teringin nak makan dengan kuah rojak yang dia beli masa ada expo kat Putrajaya. Dan akhirnya dapat jugak dia makan sengkuang tu hihihi.... itu salah satu feveret dia. Dia cakap masa skolah dulu selalu makan sengkuang nie. Aku nie bukanlah penggemar sengkuang sebenarnya tapi bila aku makan terus aku suka. Korang pun mesti pernah makan jugak kan masa skolah dulu. Kalau sekarang ni orang jual, kecik jerk sengkuang tu harga RM1 sepotong. Padahal bukanlah mahal mana pun harga sengkuang tu. Jadi lebih baik beli dan buat sendiri lagi berbaloi. 



p/s : Aku suka makan betik mengkal dgn sambal kicap..perghhh...sedap :D


Ulasan

  1. saya pon suka makan sengkuang dengan kuah rojak...memang sedapppp

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum kak lynn hehe. sedapnya.. rasa segar kat tekak kan masa makan tu. hehe abg tu mengidam ke? ekekekeee ;p

    BalasPadam
  3. alamak..takleh tahan la tgk sengkuang ngn kuah rojak cmni..:)

    BalasPadam
  4. Sedap plak tgk kuah rojak tu.. sini susah nak jumpa..huhu..
    Jarang makan sengkuang.. dok terbayang klu dpt makan mangga dgn kuah rojak tu..nyum! :)

    BalasPadam
  5. Sedap tu..
    Nak pulak dapat sekali dengan kuah dioa yang merah tu kak......
    Meleleh...... =D
    Dulu zaman sekolah senang nak jumpa orang jual sengkuang...
    Sekarang alahai... payah nak jumpa...

    BalasPadam
  6. asslam Ratu..acik pun suka..yang jeruk pun sedap.

    BalasPadam
  7. Salam kak..
    sengkuang! cma suka.. sedapppp... nk2 pulak ngan sos merah tu.. nyum3...

    BalasPadam
  8. zaza sengkuang mentah xminat sgt! kalau yg jeruk tu boleh la..hihihi

    BalasPadam
  9. mmg sedap sengkuang mkn dengan kuah rojak..ditambah lagi dgn potongan nanas..

    BalasPadam
  10. i suka suka suka...
    sedap tu...

    BalasPadam
  11. Kakak suka!! kalau ada nenas, timun, epal hijau gaul-gaul dgn sengkuang mesti mantopz punyalah:)

    BalasPadam
  12. alamak terliurnya tengo...makan rojak buah mmg best....

    BalasPadam
  13. Sy tak bape suke sengkuang mentah. Tapi klu bt goreng atau bt inti popia, suka sgt!!!

    BalasPadam
  14. assalamualaikum ...sedapnya tengok sengkuang tu...;)

    BalasPadam
  15. sedap ni... masa kecik tak pernah makan tapi masa tau kerja dulu..... memang sedap!

    BalasPadam
  16. sedappnyer..kalo kedai buah potong ade jual ni..;)

    BalasPadam
  17. ailio kak zu tiba tiba merecik recik..perghhh

    BalasPadam
  18. teringat lak kenangan kecik2 makan bendani... seronoknyer...

    BalasPadam
  19. percaya x ritu rara mkn calit sengkuang ni yg dh expired.

    BalasPadam
  20. wahh dah lama x mkn sengkuang!!

    BalasPadam
  21. wahhh..sedapppp..ila suka makan ngan jambu batu n mangga muda..hehehe

    BalasPadam
  22. kecur air liur di buatnya .....sedap...

    BalasPadam
  23. Sedapnya sengkuang cicah dgn kuah tu...terliur taw...hehe

    BalasPadam
  24. Dah lama tak makan.. teringat zaman masa dok kat kampung dulu.. bila balik rumah, lupa daratan.. tekak teringin makan kepsi je, huhu..

    BalasPadam
  25. adeh terliur... sedapnya... dah lama tak makan...

    BalasPadam
  26. adeh... sengkuang pebret arwah abah... mmmm

    BalasPadam
  27. wah mcm best pulak siap tumbuk kacang sendiri campur sos rojak tu...

    BalasPadam
  28. hmmm saya makan gak tapi kureng sikit kot hehehehe

    BalasPadam
  29. kalau ada sengkuang dlm rojak mmg tolak tepi. kureng sikitlah.

    BalasPadam
  30. kat umah akak mmg sentiasa ada sengkuang kat peti ais.bole katakan tiap kali ke tesco mesti beli sengkuang coz suka cicah makan dgn kuah rojak.lagi2 kalau sejuk...

    BalasPadam
  31. alahai kak..dah terliur ni, acaner..
    last makan masa sekolah rendah. time nak pi ngaji quran. tiap2 hari mesti pekena. sejuk je bila gigit sengkuang tu :)

    BalasPadam
  32. pehh..tgk aje dah terliur nie..sedap tu..

    mselim3

    pls: kalu mangga muda cecah kuah rojak nie pn sedap gak...

    BalasPadam
  33. wahhhhh fav nurul jugak ni kak..kak sent sikit kat sini kecur air liur dah

    BalasPadam
  34. sedap pe makan sengkuang..akak pun suka

    BalasPadam
  35. tetiba tingat sengkuang palit kat downtown dkt the mines..memang sedap..kacang dia lain dr yg lain..uwaaa lapaaaaaa

    BalasPadam
  36. br je beli sengkuang sabtu lps..sekilo rm 1.70 jer..mkn ngan kuah rojak jugak..

    BalasPadam
  37. Sedapnya...dah lama tak makan camni

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pulau Tioman

Wajah baru kakak

My 2nd run..