Isnin, 11 Mac 2013

Karipap-karipap cinta



Karipap miniku yang menggerutu :P

Hahaha.....tajuk bukan main, sebenarnya atas permintaan anak teruna aku yang sedang demam semalam. Dia mintak nak makan karipap jadi aku buatkanlah untuk dia. Bila dia demam, rumah jadi sunyi sebab xde orang nak buat bising dan tolong aku kat dapur. Hari Sabtu dia sekolah lepas tu balik dari sekolah kena hujan. Mungkin sebab tulah dia demam , mungkin jugak berjangkit dengan hubby aku. Aku buat karipap kentang campur ayam. Makan xdelah banyak mana pun maklumlah orang sakit makan apa pun x selera. Dah habis makan dalam 15 minit macam tu dia muntah, habis keluar apa yang dia makan termasuk ubat. Dahlah anak aku tu susah nak makan ubat. Cuma dia minum air Revive jerk dengan air suam. Hari nie x ke sekolah sebab masih demam lagi. Harap-harap hari nie dah sihat macam selalu. Amin...



p/s : xpandai 'mengelim' karipap :D


47 ulasan:

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum kak lynn. hehe comelnya karipap akak. hehehe. pakai alat khas ke ketip sendiri? heheh sedapnya, lama sheila tak buat karipap :)))

Acik Erna berkata...

sama ngan acik..kalu buat acik guna kelim karipap yang ada tu

umi alya berkata...

alaaaaaaaaaaaaa akak dr dulu smpi skrg, masih lum pandai lagi nak klim bah. tepi tu

Tukang Karut berkata...

amboi... tajuk...

wantie berkata...

minat jugak karipap.

zaza nizam berkata...

sedap!!

Just berkata...

wahh... diam2 ko buat karipap cinta aa.. ;p

Kesuma Angsana berkata...

sedap tu., moga anak cepat sembuh ye

Cho Zila berkata...

karipap buatan sendiri lagi sedapkan .. sebab boleh bubuh inti sebanyak yang disukai...

aTieYusof Family berkata...

Sedap karipap..
tak pandai 'kelim' tu ok lagi..
klu sy lagi teruk..asyik main beli je..:):)

::EIDA:: berkata...

ida tak pandai kelim, tak pandai buat,. tahuuu tunjukkkkk jekk ;p

AyueJean AJ berkata...

Semoga anak akak cepat sembuh...
Musimlah kak sekarang....
Takpe, kan ada alat yang boleh kelimkan karipap tu...
Hehehhehe...

Norizan J berkata...

comelnya karipap... teringin pulak...

LydSunshine berkata...

Cantik jugak karipap walaupun tak reti. Kalau reti tu tak tau la cemana plak rupa karipap tu. Heheh...

bunga_rose berkata...

pandainye buat karipap.. tak pernah lagi buat karipap walaupun tu la feveret suami & anak ihihihi xpandai

Pen Biru berkata...

sy suka karipap sadin.tp malas nk kelim sy buat karipap gergasi besar tapak tgn hihihu

Kakzakie berkata...

Karipap kuih tradisi yg mana-mana tempat pun masuk kan. Hingga istana di raja pun ada hidangan karipap. Sebab itulah tak pandai kelim tak ada masalah sekarang cetak dah ada katup jadi- katup jadi senang kan..

Wak Gelas™ berkata...

dh chantek dh tu makk., sodapp jeee karipap mak tu kanns.., ehHHee

Riedaffya ibrahim berkata...

wah rajin nye...mintak skit.,,,hee

nazeef nazeem berkata...

as salam. walaupon kulit mnggerutu, asalak sedap kan.. follow me back ya

nens cellection berkata...

aduss sedapnyerr karipap mini..makan depan tv konfom licin ni..hehe

seribupilihan berkata...

sedapnya karipap..yummy..:-)

sekarang nie musim orang demam kan...

faraherda.razalan berkata...

Ala...siannya dia. Teringin nak mkn karipap, tapi muntah lak. Harapnya lekas sembuh ya?

Wahhh! Sy dah lama tak melaksanakan projek karipap nie...hahahah! Aydin tu suke sgt dgn ipap. Hehehehe!

anna alaui berkata...

sama la kite xpndai kelim karipap..hehe

Ibu Lala berkata...

Nampak sedap. Dah la ujan kat sini. Meh hantar sini sikit karipap tu.

Musim sakit skrg ni. Sana sini ramai yang tak sihat. Langkah berjaga jaga perlu di ambil. Risau gak ni kat hero dan heroin kat rumah tu. apa apa pun bg ubt ikut schdule n monitor anak teruna tu selalu ye. Moga cepat sembuh.

Masya berkata...

salam kenal.. karipap itu mengiurkan.. lama mak saya tak buat huhuhuhu

zulaikha megat berkata...

itu kira dah cantik dh tu kelim dia..klu kak zu p kelim tepi jalan jer lah..daku memanng penyegan..hehe

Mia Kassim berkata...

Ala siannya nak mkn karipap....moga cepat sembuh yek....
tu karipap punya klim tepi2 tu mmg cantik...mesti sedap...

LiLy @ MaMaQiStInA berkata...

Sedapnye tgk karipap tu...
Skrg ni musim demam..hubby lily pun demam skrg..tonsil bengkak...

Si Matatajam berkata...

Bestnya pandai buat karipap sendiri..M tau makan ja hi hi..

QueeN TerataI berkata...

ingatkan karipapnya bentuk love td... hehehe pandai buat karipap yer... sya ni ape pun x pandai... hihihi

adzairdawati makdara berkata...

wahh terus rasa lapor

Hatimi Tahirruddin berkata...

oooh dia ngidam karipap pulak ye....tapi air isotonik tu mmg bagus minum kalau demam...dulu masa adik sy kena denggi pon minum isotonik...pg klinik utk monitor darah je

Firdawati Rashidi berkata...

Sedapnya karipap...xpandai buat..pandai makan je...hehe
Kesian ank teruna demaam...

izan mama mia berkata...

saya pun suka karipap..tapi kelim tu saya br jer belajar buat..ehe

adyna berkata...

dah lama sy tak buat karipap ;)..selalu guna acuan gak ..

Deqla manjew berkata...

dah la tgh lapo ni..sabo je la... T_T

are_lin@yu berkata...

pndai ja ayu tgk..hihi..lmatak mkn karipap..

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam kak..
huhu..xpandai kelim karipap pun, tgk lah hasilnya..
menjadi jugak tu..
cma lansung x reti.. hihi..

minum 100+ byk2..insyallah demam kebah :)

hainom OKje berkata...

Ni makanan faveret OKje tau RH...lagi lagi kalau banyak daging dalam dia dgn perasa kari ...[ergh!!! mmg suka!

nea lopah berkata...

resepi pleaseee! sedap nye..aroma daun kari tu smpai kesini. hehe

sal ya berkata...

bila la rajin nak buat karipap ni.

Nora Karim berkata...

sedapnya nampak karipap tu... yum yum...

QasehnyaRania berkata...

saya buat karipap guna acuan je kak..nak mengelim tak kot rasanya..hihi

semoga anak teruna akak cepat sembuh ye

mama aryan berkata...

akak tak penah buat sendiri karipap nih,ntah bila nak cuba biat sendiri taktau la

intanfirdaus247 berkata...

comel2 nya karipap..lawa dan santik..makan pon hati rasa gembira..hehe

Cheq Kaq berkata...

nak2! bagus nya dapat mama mcm akak ni..hihi..prihatin

Catat Ulasan