Karipap-karipap cinta



Karipap miniku yang menggerutu :P

Hahaha.....tajuk bukan main, sebenarnya atas permintaan anak teruna aku yang sedang demam semalam. Dia mintak nak makan karipap jadi aku buatkanlah untuk dia. Bila dia demam, rumah jadi sunyi sebab xde orang nak buat bising dan tolong aku kat dapur. Hari Sabtu dia sekolah lepas tu balik dari sekolah kena hujan. Mungkin sebab tulah dia demam , mungkin jugak berjangkit dengan hubby aku. Aku buat karipap kentang campur ayam. Makan xdelah banyak mana pun maklumlah orang sakit makan apa pun x selera. Dah habis makan dalam 15 minit macam tu dia muntah, habis keluar apa yang dia makan termasuk ubat. Dahlah anak aku tu susah nak makan ubat. Cuma dia minum air Revive jerk dengan air suam. Hari nie x ke sekolah sebab masih demam lagi. Harap-harap hari nie dah sihat macam selalu. Amin...



p/s : xpandai 'mengelim' karipap :D


Ulasan

  1. Assalamualaikum kak lynn. hehe comelnya karipap akak. hehehe. pakai alat khas ke ketip sendiri? heheh sedapnya, lama sheila tak buat karipap :)))

    BalasPadam
  2. sama ngan acik..kalu buat acik guna kelim karipap yang ada tu

    BalasPadam
  3. alaaaaaaaaaaaaa akak dr dulu smpi skrg, masih lum pandai lagi nak klim bah. tepi tu

    BalasPadam
  4. wahh... diam2 ko buat karipap cinta aa.. ;p

    BalasPadam
  5. sedap tu., moga anak cepat sembuh ye

    BalasPadam
  6. karipap buatan sendiri lagi sedapkan .. sebab boleh bubuh inti sebanyak yang disukai...

    BalasPadam
  7. Sedap karipap..
    tak pandai 'kelim' tu ok lagi..
    klu sy lagi teruk..asyik main beli je..:):)

    BalasPadam
  8. ida tak pandai kelim, tak pandai buat,. tahuuu tunjukkkkk jekk ;p

    BalasPadam
  9. Semoga anak akak cepat sembuh...
    Musimlah kak sekarang....
    Takpe, kan ada alat yang boleh kelimkan karipap tu...
    Hehehhehe...

    BalasPadam
  10. comelnya karipap... teringin pulak...

    BalasPadam
  11. Cantik jugak karipap walaupun tak reti. Kalau reti tu tak tau la cemana plak rupa karipap tu. Heheh...

    BalasPadam
  12. pandainye buat karipap.. tak pernah lagi buat karipap walaupun tu la feveret suami & anak ihihihi xpandai

    BalasPadam
  13. sy suka karipap sadin.tp malas nk kelim sy buat karipap gergasi besar tapak tgn hihihu

    BalasPadam
  14. Karipap kuih tradisi yg mana-mana tempat pun masuk kan. Hingga istana di raja pun ada hidangan karipap. Sebab itulah tak pandai kelim tak ada masalah sekarang cetak dah ada katup jadi- katup jadi senang kan..

    BalasPadam
  15. dh chantek dh tu makk., sodapp jeee karipap mak tu kanns.., ehHHee

    BalasPadam
  16. wah rajin nye...mintak skit.,,,hee

    BalasPadam
  17. as salam. walaupon kulit mnggerutu, asalak sedap kan.. follow me back ya

    BalasPadam
  18. aduss sedapnyerr karipap mini..makan depan tv konfom licin ni..hehe

    BalasPadam
  19. sedapnya karipap..yummy..:-)

    sekarang nie musim orang demam kan...

    BalasPadam
  20. Ala...siannya dia. Teringin nak mkn karipap, tapi muntah lak. Harapnya lekas sembuh ya?

    Wahhh! Sy dah lama tak melaksanakan projek karipap nie...hahahah! Aydin tu suke sgt dgn ipap. Hehehehe!

    BalasPadam
  21. sama la kite xpndai kelim karipap..hehe

    BalasPadam
  22. Nampak sedap. Dah la ujan kat sini. Meh hantar sini sikit karipap tu.

    Musim sakit skrg ni. Sana sini ramai yang tak sihat. Langkah berjaga jaga perlu di ambil. Risau gak ni kat hero dan heroin kat rumah tu. apa apa pun bg ubt ikut schdule n monitor anak teruna tu selalu ye. Moga cepat sembuh.

    BalasPadam
  23. salam kenal.. karipap itu mengiurkan.. lama mak saya tak buat huhuhuhu

    BalasPadam
  24. itu kira dah cantik dh tu kelim dia..klu kak zu p kelim tepi jalan jer lah..daku memanng penyegan..hehe

    BalasPadam
  25. Ala siannya nak mkn karipap....moga cepat sembuh yek....
    tu karipap punya klim tepi2 tu mmg cantik...mesti sedap...

    BalasPadam
  26. Sedapnye tgk karipap tu...
    Skrg ni musim demam..hubby lily pun demam skrg..tonsil bengkak...

    BalasPadam
  27. Bestnya pandai buat karipap sendiri..M tau makan ja hi hi..

    BalasPadam
  28. ingatkan karipapnya bentuk love td... hehehe pandai buat karipap yer... sya ni ape pun x pandai... hihihi

    BalasPadam
  29. oooh dia ngidam karipap pulak ye....tapi air isotonik tu mmg bagus minum kalau demam...dulu masa adik sy kena denggi pon minum isotonik...pg klinik utk monitor darah je

    BalasPadam
  30. Sedapnya karipap...xpandai buat..pandai makan je...hehe
    Kesian ank teruna demaam...

    BalasPadam
  31. saya pun suka karipap..tapi kelim tu saya br jer belajar buat..ehe

    BalasPadam
  32. dah lama sy tak buat karipap ;)..selalu guna acuan gak ..

    BalasPadam
  33. dah la tgh lapo ni..sabo je la... T_T

    BalasPadam
  34. pndai ja ayu tgk..hihi..lmatak mkn karipap..

    BalasPadam
  35. salam kak..
    huhu..xpandai kelim karipap pun, tgk lah hasilnya..
    menjadi jugak tu..
    cma lansung x reti.. hihi..

    minum 100+ byk2..insyallah demam kebah :)

    BalasPadam
  36. Ni makanan faveret OKje tau RH...lagi lagi kalau banyak daging dalam dia dgn perasa kari ...[ergh!!! mmg suka!

    BalasPadam
  37. resepi pleaseee! sedap nye..aroma daun kari tu smpai kesini. hehe

    BalasPadam
  38. bila la rajin nak buat karipap ni.

    BalasPadam
  39. sedapnya nampak karipap tu... yum yum...

    BalasPadam
  40. saya buat karipap guna acuan je kak..nak mengelim tak kot rasanya..hihi

    semoga anak teruna akak cepat sembuh ye

    BalasPadam
  41. akak tak penah buat sendiri karipap nih,ntah bila nak cuba biat sendiri taktau la

    BalasPadam
  42. comel2 nya karipap..lawa dan santik..makan pon hati rasa gembira..hehe

    BalasPadam
  43. nak2! bagus nya dapat mama mcm akak ni..hihi..prihatin

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pulau Tioman

Wajah baru kakak

My 2nd run..