Gosok Gigi

X nak gosok gigi! Ha...itu lah perkara yang selalu aku hadapi setiap kali nak gosok gigi anak aku si Aqeef. Stiap kali nak gosok gigi mesti ada jerk taktik dia nk ngelat gosok gigi. Kadang-kadang tu smpai da bape kali berkumur tapi mulut x gak bukak! Anak aku ni susah betul nak gosok gigi..kalau nak gosok dengan kerelaan hati dia memang payah. So nak x nak aku terpaksa la kepit kepala dia bawah ketiak aku smbil aku cpt2 gosok gigi dia. Kalau aku x buat macam tu memang x bergosok la jawabnya.

Bukan x ajar cara pegang berus gigi, cara gosok gigi..tapi kalau dia buat sendiri alamat gigi yg putih tu boleh jadi gigi emas! hahaha...... So nak bagi gigi tu putih bersih mestilah aku yang menggosoknya! Lagi la sekarang ni da umur 3 tahun..da makan macam-macam. Kalau x d jaga dari sekarang takut nanti gigi rosak cepat. 



p/s : meh la kongsi tips bagi ank senang gosok gigi :P

Ulasan

  1. bg ubat gigi ape ek kat anak? bg tak ubat gigi bebudak yg ada mcm2 perisa tu? anak2 i ikut mood gak nak gosok gigi..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pulau Tioman

Wajah baru kakak

My 2nd run..