Jumaat, 14 Jun 2013

Semuanya kerana novel...

Sedar tak sedar, dah banyak jugak novel yang aku baca untuk setengah tahun 2013 nie, dah pun melebihi target 10 buah novel. Hihihi.... mana taknya benda yang aku pegang setiap hari di tangan adalah novel. Kalau dulu naik aje tren aku asyik membelek telepon tapi sekarang aku sibuk dengan novel. Sampai kalau keluar makan berdua dengan hubby jerk pun aku sibuk membaca dari bersembang dengan dia...kuikuikui...nasib baik hubby aku ok jerk tapi mula-mula berbulu jugak dia tengok, oleh kerana aku selalu cakap kat dia.. membaca amalan mulia pa...hihihi sekarang dia tak cakap apa dah. Sampai kadang-kadang kena perli jugak kalau time keluar dia mesti tanya aku, novel tak bawak ke..hihihi... Bukan kata hubby aku jerk si kakak pun cakap.. mama nie asyik baca novel jerk... hihihi... nak buat macamana kan kalau dah minat tu datang tak boleh nak tinggal :P

p/s: seronok bila orang tersayang paham dengan hobi kitakan :D

37 ulasan:

aTieYusof Family berkata...

Hihii..dah ada hobi tu kira OK lah..membaca amalan mulia..terus kan..:)

Ira berkata...

patut la blh baca 10 novel.. hehe..
mmg skali da baca tu msti nk baca lg.. nk tau sampai abis. :)

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum kak lynn.untungg family support kan :)

Sweetie berkata...

Ratu, ketika zaman remaja saya juga suka membaca novel... dan penulis kegemaran saya Fatimah Busu... kemudian bila berkahwin semua tu lenyap... tak tahu kenapa... sekarang anak-anak dah besar... saya beri koleksi novel2 saya tu pada anak-anak... dan anak lelaki saya pun sukakan novel dari tulisan penulis yang sama.

Sue-Rya Qistina berkata...

dulu masa time remaja, mmg saya suka baca novel. tapi skang bila dah beranak pinak, mmg jarang2 sgt dpt ada masa utk diri sendiri. tunggulah dlm pantang nnt, nak baca novel puas2. hehehe

yan's cottage berkata...

bagus lah rajin membaca....Yan nie...tak berapa rajin bab2 membaca novel nie....

Qashmere berkata...

Rajinnya baca novel yer sis..bagus tu. Immarahkan semangat membaca antara kita

Fiza Rahman berkata...

Hobi saya skang ni. Mana2 mesti ada novel ☺☺. Anak pon dah tegur.

Nory Zoulkefle berkata...

nory dulu minat jugak baca novel,,,skrg je malas, taktaw kenapa...heee

wan nurul hezrina abd halim berkata...

nurul dari dulu mmg tak gemar novel kalau kwn2 dok cerita nurul minta sipnopsis jer..dasar pemalaskan?tapi skang citer2 adaptasi novel mmg suka tgk.hihi novel mmg sampai skang tak suka baca=)

*isma AF?hahaha takderpun yang kata.huhu

are_lin@yu berkata...

adoi ayu xsmpt nk bca novel lg ni.hihi

Kakzakie berkata...

Kakak dah tak rajin. Kalau macam ini macam anak dara kakak kehulu-hilir mengelek novel..

Deqla Manjew berkata...

wahhh bakal pecah rekod dunia tu.. hihi..

mama aryan berkata...

wah...bestnyer,saya tahun ni satu novel pun tak baca dan tak beli

nuha ahmad berkata...

rajin akak kan. saya bukan tak suka tapi tak sabar dengan jalan cerita. kalau boleh nak cepat cepat habis. hehe sabar je laaa :)

izan mama mia berkata...

hiihhhi..saya dh slow baca novel ehe...dah letih tenggelam dlm masalah org..kikikiik..tgg mood dtg semula

mama_saly berkata...

Hehe... Kalu bab novel ni t'ingat masa remaja dlu..tangan tk lekang pegang novel.pantang kuar yg baru.. Ralit je baca kan..tika tu rasa diri wujud dlm novel.. Haha..tp skrg dh lama btol tk baca..rindu jg tu..mmm

Mia Kassim berkata...

Dulu paling suka bah baca novel...sekarang ni memang masih suka tapi masa tidak mengizinkan...huhu

QasehnyaRania berkata...

dah lama saya tak usung novel.
alhamdulillah mereka memahami kan :)

Rosmiza Ali berkata...

Dah lama tak baca novel.. Kalau dah start balik ni kang, tak jadi keje ler jawabnyer.. Hehehe..

Kesuma Angsana berkata...

mmg bagus hobi membaca ni

Tukang Karut berkata...

macam ada KPI lak kan bila ada target nak baca novel ni...

QueeN TerataI berkata...

dah lama x membaca novel kak... seronok je tgk org baca novel nie.. skrg ni xpyh baca novel dah.. tgk drama kat tv jer.. semua pun cerita dr novel. hehehe

LydSunshine berkata...

~terkagum dgn ketekunanmu membaca novel. 10 buah banyak hokey dalam masa 6 bulan.

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

Salam K.RH..
Wah..capai target dah..mmg ulat buku sungguh..
hihi.. yup! beruntung ade pasangan yg memahami kita :)

umi alya berkata...

rajinnya...nampak gayanya akak xleh nak masuk group..

Hatimi Tahirruddin berkata...

takpe...kalau dah minat nak wat camne...hehe

nurbijen berkata...

KPI tahunan dah cukup tu....

QA's ~ mamapapa berkata...

Betulkan..baca novel ni mmg hobi yg baik n mnhiburkn jgk sbnarnye :)

NoEn berkata...

hoho sy 1 novel setahun pun belum tentu...

Nora Karim berkata...

wah... dah tercapai targetnya... tahniah... hehe

Firdawati Rashidi berkata...

Kalau dah start baca mmg tak blh stop kan.,best...:)))

adyna berkata...

Skrg nie tgh famous novel diadaptasi jadi drama ;)

Ema Johari berkata...

dah lama tak bc novel

mama3heroo berkata...

m3h xleh nk fokus baca novel lg dah sekarang..mase bujang bleh la..skrg nk beli pun hubby tak bg..huhu

Mimi Azirah berkata...

sama la kite ye..suke novel..huhuhu

hainom OKje berkata...

Kalau hubby ok...teruskan jelah sifat murni tu hehe

Catat Ulasan