Sembelit datang melanda....

Aku ksian dekat anak aku yang bongsu tu. Setiap kali nak berak mesti bermasalah, kalau dia nak berak mesti dia akan kepitkan punggungnya so macamana lah nak kuar. Setiap kali dia buat macam tu x jadi la dia nak berak... yalah ibarat menahan. 

Sekarang dia da x pakai pampers lagi cuma pakai waktu nak tdo mlm dengan tdo ptg. So timing tu la slalunya dia nak berak. Bila aku bawak ke tandas menangis-nangis x nak. Stiap kali dia menahan berak macamtu stiap kali tu lah akn terjadinya sembelit dan akan berdarah. Ksian aku tengok dia meneran tok berak..sampai menangis-nangis. Aku pun x tau nak buat macamana lagi nak bagi dia berak dekat tandas. Belikan potty tok dia pun dia xnak guna. Dari xde masalah sembelit jadi ada masalah sembelit sebab suka menahan berak. Dulu kakak ngan abg dia xde lah macam ni. Uh..risau aku d buatnya. 

  


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pulau Tioman

Wajah baru kakak

My 2nd run..