Rabu, 17 Julai 2013

WW - Onde-onde



Ini hasil air tangan anak bujang aku semalam. Aku balik keje excited ajak buat kuih, then aku ajar cara-cara nak buat dan ini hasilnya. Setiap kali nak masak memang dialah yang paling suka tolong aku kat dapur dibandingkan dengan kakaknya. Hari nie dah cakap nak buat kuih lagi... :)

60 ulasan:

Just berkata...

anak bujang ko mmg terbaekk..

beta kupu berkata...

rajin anak bujang tu tlg mama dia ye....hihi
onde2 ni wajib kot sy buat atleast skali bila bulan pose

umi alya berkata...

bertuahnya anak, rajin dia membantu ke dapur, harap2 kekal sampai dewasa..

Mawar Putih berkata...

Warh, sedapnyer. Rajinyer anak bujang nie.

Ibu Lala berkata...

bagusnye. sedap pulak tu. terliur pulak. hr ni nk beli kuih ni gak la. kite pgil kuih ni kuih buah melaka.

inazamri berkata...

bila baca ni terus teringat anak sendiri si aiman yg kini dok asrama.anak bujang tu gak la yg suka tolong akak kat dapur berbanding kakaknya.

aTieYusof Family berkata...

wah! rajinnya anak bujang tolong masak..
sedap je tgk onde2 tu:)

Ann Ishak berkata...

ini boleh jadi masterchef junior, boleh tolong mama masak selalu :)

izan mama mia berkata...

buah mulung

Kakzakie berkata...

Kakak panggil buah melaka.
Hero yg boleh diharap ini. Bagusnya...

bunga_rose berkata...

sedapnyeee kuih niii... hari sabtu nnt nak buat laaa.. hihihi

faraherda.razalan berkata...

Amboi, ada inisiatif die nak bt kuih ni. Bagus betul...

Fiza Rahman berkata...

Rajinnya anak bujang.

Dah 2 hari berturut2 saya buat onde2 ni. Feveret katakan ☺☺

Deqla Manjew berkata...

feveret deqla di bln puasa.. sedap niii....

:: Mrs.Eady :: berkata...

suka sgttt onde-onde..hari hari mkn pun xpee..

Cik Puan Rara berkata...

wahhh hebat! rajinnya anak akk.

mama3heroo berkata...

rajinnye..m3h baru buat mmgu lps kt rumah mil..

Firdawati Rashidi berkata...

rajin nye anak bujang, firda tak pandai buat kuih ni..kalau nak makan mesti suruh mak yang buatkan..hehe

Nadia Johari berkata...

kuih kegemaran..yummy

wahida berkata...

rajin anak bujang akak ke dapur...dia minat memasak kot...saya kalau salah sorang anak lelaki saya berminat ke arah chef, mmg saya galakkan, tapi nampaknya sorang pun takde gaya...huhu...

Dee berkata...

wah..rajinnya dia..bestlah kalau dpt anak bujang boleh tolong kita masak..jeles ok..

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

Salam K.RH..

rajin anak bjg tolong ibu...soleh :)
hari ni nk buat kuih ape plak tu kak ?

Mia Kassim berkata...

Cita2 nak jadi mastercheflah tu...hehe
Untuk maknya ada anak yang rajin tolong buat kuih....hehe

εïзmummyHazaεïз berkata...

desert kegemaran kami jugak ni. sedap...

Nory Zoulkefle berkata...

ni antara kuih paaaaling senang nak buat, tapii yang senang tu lah nory malas nak buat apalagi yang susah2..hehehe

ct kektus berkata...

kite baru terfikir nak buat kuih ni hari ni. kihkih

QueeN TerataI berkata...

rajin anak bujang.. gud2...

MamaFarah berkata...

sedap plak tengok..hahaha..rajinnye anak bujang ye..bagus2..

Kesuma Angsana berkata...

tgh bercadang nak bikin juga kuih ni !

NM02 berkata...

onde2? kuih gula melaka ker ni?

~Kak Nah Backyard (^_^)~ berkata...

rajinnya anak bujang..sejuk perut ibu yang mengandung kan..=)

QasehnyaRania berkata...

buah melaka kan

jemput join

http://lobaksusue.blogspot.com/2013/07/qr-mini-giveaway-ketiga.html

QA's ~ mamapapa berkata...

bagus2...anak bujang rajin nk blajar masak :))

tenku butang berkata...

Teman sukaaaa.. baru2 ni ada buat gak.. heeee

hainom OKje berkata...

Senang ada anak bujang chef.... hihi

Sweetie berkata...

Boleh diharap anak bujang awak ye Ratu! rajin... selain onde-onde atau buah melaka ada juga orang sebut kuih ni kelepong!

aizamia3 berkata...

buat sendiri lagi marvellous dari beli kat param.. ;)

Masya berkata...

nasib baiklah kuih jer masuk, anak bujang takmoo interframe kikikikikiki ... rajin sungguh..

Rasp berkata...

fuyoooo rajin nya...
bagus kecil2 dah ada minat...
nanti dah dewasa, ibunya leh rilek ler hehehehehe

wantie berkata...

kita panggil buah melaka.

:: Cik Viva :: berkata...

kami panggil onde2 @ kekoh cha..Rajinnya dia buat kuih ni..untung akak

Miss Volvo berkata...

nak ikut jejak chef wan tu kak hihi. sy teringin nak buat buah melaka ni tapi takde kelapa parut :/

Ema Johari berkata...

first day poser..dah dpt makan kuih ni

ANNA MARIANA berkata...

Anna suka kuih ni.. sedap sangat..

mama aryan berkata...

sedap tu...dah lama tak makan

boni kacak berkata...

wah.. baguslah dapat anak bujang macam tu.hehehe

Jemarisuri berkata...

nk jugakkkkkkkkk hehe

kay_are berkata...

memang sedap onde onde ni.. anak sendiri cube wat ye? hebat!

Hatimi Tahirruddin berkata...

wah minat memasak tu nampaknya....

eyeyou berkata...

anak2 sy pon rajin nak tolong buat kuih tp sy yg x kasi..nak2 di kecik!!! :)

::EIDA:: berkata...

kalau ade anak dara ni, dah book dah anak akak bujat menantuuu.. hahahahhahaha

sal ya berkata...

dah ada assistant ok la tu.

KesumaMaruku SueQistina berkata...

sedap kan, buat pun x susah sgt !

Kesuma Angsana berkata...

singgah ptg jgk !

ummiross berkata...

waa sedap tu, teringin nak buat, tapi susah pula nak dapat kelapa parut.

Liza Razak berkata...

wahhh...nampak sedap tu..pandai betul anak bujang sis buat :)

LydSunshine berkata...

HUhh... untungnya mama dia dpt anak bujang pandai masak. Kalah la aunty lyd...

intanfirdaus247 berkata...

serius pandai dan berbakat! mungkin dia ada minat…harus sokong…ehehe…sejuk tgk anak2 rajin menolong

Si Matatajam berkata...

Wah! Rajinnya anak bujang Sis yek...nampak sedap tu..

elly nadyra berkata...

Fuh terror anak bujang

Catat Ulasan