Jumaat, 18 Oktober 2013

Sapu tangan

Kalau ke mana-mana sapu tangan mesti kena ada kat tangan Aqeef. Masalahnya kat sini sapu tangan tu aku tak boleh cuci langsung dan tak bagi tukar dengan sapu tangan lain. Kadang-kadang tu aku terpaksa amik dan cuci cepat-cepat. Yalah mana boleh sampai tak cuci langsung kan. Dulu si Abang pun ada perangai macam nie jugak tapi bila sapu tangan tu terjatuh dari tingkat atas ke bawah umah, dah tak mintak lagi dah sapu tangan tu. Kalau boleh aku nak stopkan tabiat nie dari Aqeef, yalah tahun depan dah mula nak ke sekolah takkan nak mengusung sampai ke sekolah kan. 


p/s: dulu aku berbantal busuk sampai umur 8 tahun :P

34 ulasan:

izan mama mia berkata...

gitu pulak...hihi...dia bt apa bw saputangan tuu...hihih..nnt soh simpan dlm kocek laaa

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Anak akak pula suka tuala busuknya utk tido jer..
Lama2 ok lah aqeef tu RH ;)

intanfirdaus247 berkata...

Salam lin…salam aidladha…
mungkin nnt pangai dia bersapu tgn ucuk dia tu akan stop juga…hehe…intan pon dulu ada tabiat tp botol susu ..puting botol susu tu x nak lepas..sampai tadika..pastu arwah mak pura pura campak jauh-jauh..pastu intan percaya yg botol tu da x ada..huu

intanfirdaus247 berkata...

ada masa boleh follow blog intan ni ya..:)
http://kibassgyan.blogspot.com/

inazamri berkata...

lama2 nnt hilang gak tabiat sapu tgn tu.tapi ok la gak sapu tgn banding bantal busuk ke puting ke..mcm anak akak dulu puting...bila puting dah berlubang besar baru la dia taknak.nasib masa sebelum mula sklh tadika

LydSunshine berkata...

cemana sejarahnya dia boleh rapat sgt dgn sapu tangan tu? Buat2 la jatuih bangunan jugak saputangan dia tu. Tgk dia nak lagi tak?

MulutPayau berkata...

Rasanya lama2 hilanglah tabiat tu"..macam anak akak jugak..bila masuk sekolah, semuanya ok...

Just berkata...

ko letak yg pahit2 kan saputangan tu spy dia x nak lg kat saputangan tu..

Kakzakie berkata...

Kakak rasa bila sekolah dia akan mula lupa. Habit macam ini kadang sudah nak pisah, apalagi bila nak tidur.. tak apalah janji kita kenalah jaga bagi bersih..

Salma Tayo berkata...

hehe.nasib baik anak saya xda tabiat ni.tapi anak saudara saya pun ada bantal busuk.memang xleh tido kalau xda "busuk" dia.

Dee berkata...

bantal busuk smpi umur 8 tahun ok lagi..cousin2 i smpi beranak pinak..hahaha..

RedRose berkata...

bantal busuk tu biasa sis....kain batik tu ha. tak bagi basuh...wat selimut, wat gentel, wat cium...sampai lunyai. hehehe

aTieYusof Family berkata...

Hihihi..anak teruna kite ni msg2 ada benda kegemaran..yg tak boleh pisah.. Pa'e plak bantal busyuukk...:)

eira eixora berkata...

insyaAllah lama2 dia akan tinggalkan sendiri habit tu

Chenta Ummi berkata...

sapu tangan tu ok lagi laa kan cumaa kena la selalu dibasuh takut bakteria.. kalau bantal bucuk nak bawak ke sekolah malu la plak kan.. hehehe

salam datang menyinggah buat pertama kalinyee :)

Time Traveller berkata...

ikut perangai mak dia ada bnatal busuk smpai umur 8 tahun hahhahaa :D

Sue Bee berkata...

kalo sapu tangan senang je nak kering tuh..bayangkan la kalau kena dengan bantal busuk tanpa sarung..tak ke haru..hihi (mcm anak SB jugak).

nurbijen berkata...

mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi... ekekekee
Nasib baik sapu tangan, senang juga nak cuci dan cepar kering :)

Wak Gelas berkata...

like mather like son tuu.,ehHHeee

εïзmummyHazaεïз berkata...

Hahaha.. dulu anak2 haza baru 2 org teringin sgt tgk diorg usung bantal busuk tapi xnak diorg. Balik2 tdo suka xberbantal. Hehehe

hazlina azmi berkata...

anak saya lg teruk..tabiat hisap puting tak hbs lg..huhuhu.blogwalking,jom follow dan bertukar2 link
http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/

Ira berkata...

Hehe.. Mcm2 kan. Ok lg sapu tangan, kalau botol susu lg haru dibuatnya..

yan's cottage berkata...

ok lagi tu.....di buatnya bawa bantal busuk lagi naya he heee....

Tukang Karut berkata...

sama macam anak buah aku... sampai koyak rabak pun nak lagi...

Queen Teratai berkata...

seb baik sapu tgn je.. kalau bantal busuk? lg parah kot.. hehehe

Mimi Azirah berkata...

adehhh...mcm2 fiil ank2 nih ye kak

QA's ~ mamapapa berkata...

ngeheheh!!aqeef ikut mamanya kot kak :P tp dia ganti bantal busuk ngan sapu tangan :)P

hainom OKje berkata...

Apa ada hal RH..... mengikut mamanya hehe...cuma bendanya je lain!

Kesuma Angsana berkata...

hehehe & maaf lambat terjah semula, bercuti, busy dgn keje & kesihatan Adik x mengizinkan lately , tq mendoakan Adik yer

Deqla Manjew berkata...

hihi.. mcm2 tabiat eh.. teringat sorg rkn blog tu.. anak dia pulak suka pegang tisu.. x buat apa2 , just gumpal2 n pegang.. haha

Cho Zila berkata...

gitu.. .. amek gambar dia ngan sapu tangan kesayangannyer...

wahida berkata...

festaim dengar pasal sapu tangan busuk...selalu dengar bantal busuk...ekekek...

QasehnyaRania berkata...

loghat juga kalau tak bagi tukar yg lain kan

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam K.RH..

oo..suka sapu tgn ye..kalau anak2 cma + cma, kitorg suka bantal busuk..hihi.. :p

hihi..

Catat Ulasan