Sapu tangan

Kalau ke mana-mana sapu tangan mesti kena ada kat tangan Aqeef. Masalahnya kat sini sapu tangan tu aku tak boleh cuci langsung dan tak bagi tukar dengan sapu tangan lain. Kadang-kadang tu aku terpaksa amik dan cuci cepat-cepat. Yalah mana boleh sampai tak cuci langsung kan. Dulu si Abang pun ada perangai macam nie jugak tapi bila sapu tangan tu terjatuh dari tingkat atas ke bawah umah, dah tak mintak lagi dah sapu tangan tu. Kalau boleh aku nak stopkan tabiat nie dari Aqeef, yalah tahun depan dah mula nak ke sekolah takkan nak mengusung sampai ke sekolah kan. 


p/s: dulu aku berbantal busuk sampai umur 8 tahun :P

Ulasan

  1. gitu pulak...hihi...dia bt apa bw saputangan tuu...hihih..nnt soh simpan dlm kocek laaa

    BalasPadam
  2. Anak akak pula suka tuala busuknya utk tido jer..
    Lama2 ok lah aqeef tu RH ;)

    BalasPadam
  3. Salam lin…salam aidladha…
    mungkin nnt pangai dia bersapu tgn ucuk dia tu akan stop juga…hehe…intan pon dulu ada tabiat tp botol susu ..puting botol susu tu x nak lepas..sampai tadika..pastu arwah mak pura pura campak jauh-jauh..pastu intan percaya yg botol tu da x ada..huu

    BalasPadam
  4. ada masa boleh follow blog intan ni ya..:)
    http://kibassgyan.blogspot.com/

    BalasPadam
  5. lama2 nnt hilang gak tabiat sapu tgn tu.tapi ok la gak sapu tgn banding bantal busuk ke puting ke..mcm anak akak dulu puting...bila puting dah berlubang besar baru la dia taknak.nasib masa sebelum mula sklh tadika

    BalasPadam
  6. cemana sejarahnya dia boleh rapat sgt dgn sapu tangan tu? Buat2 la jatuih bangunan jugak saputangan dia tu. Tgk dia nak lagi tak?

    BalasPadam
  7. Rasanya lama2 hilanglah tabiat tu"..macam anak akak jugak..bila masuk sekolah, semuanya ok...

    BalasPadam
  8. ko letak yg pahit2 kan saputangan tu spy dia x nak lg kat saputangan tu..

    BalasPadam
  9. Kakak rasa bila sekolah dia akan mula lupa. Habit macam ini kadang sudah nak pisah, apalagi bila nak tidur.. tak apalah janji kita kenalah jaga bagi bersih..

    BalasPadam
  10. hehe.nasib baik anak saya xda tabiat ni.tapi anak saudara saya pun ada bantal busuk.memang xleh tido kalau xda "busuk" dia.

    BalasPadam
  11. bantal busuk smpi umur 8 tahun ok lagi..cousin2 i smpi beranak pinak..hahaha..

    BalasPadam
  12. bantal busuk tu biasa sis....kain batik tu ha. tak bagi basuh...wat selimut, wat gentel, wat cium...sampai lunyai. hehehe

    BalasPadam
  13. Hihihi..anak teruna kite ni msg2 ada benda kegemaran..yg tak boleh pisah.. Pa'e plak bantal busyuukk...:)

    BalasPadam
  14. insyaAllah lama2 dia akan tinggalkan sendiri habit tu

    BalasPadam
  15. sapu tangan tu ok lagi laa kan cumaa kena la selalu dibasuh takut bakteria.. kalau bantal bucuk nak bawak ke sekolah malu la plak kan.. hehehe

    salam datang menyinggah buat pertama kalinyee :)

    BalasPadam
  16. ikut perangai mak dia ada bnatal busuk smpai umur 8 tahun hahhahaa :D

    BalasPadam
  17. kalo sapu tangan senang je nak kering tuh..bayangkan la kalau kena dengan bantal busuk tanpa sarung..tak ke haru..hihi (mcm anak SB jugak).

    BalasPadam
  18. mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi... ekekekee
    Nasib baik sapu tangan, senang juga nak cuci dan cepar kering :)

    BalasPadam
  19. like mather like son tuu.,ehHHeee

    BalasPadam
  20. Hahaha.. dulu anak2 haza baru 2 org teringin sgt tgk diorg usung bantal busuk tapi xnak diorg. Balik2 tdo suka xberbantal. Hehehe

    BalasPadam
  21. anak saya lg teruk..tabiat hisap puting tak hbs lg..huhuhu.blogwalking,jom follow dan bertukar2 link
    http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/

    BalasPadam
  22. Hehe.. Mcm2 kan. Ok lg sapu tangan, kalau botol susu lg haru dibuatnya..

    BalasPadam
  23. ok lagi tu.....di buatnya bawa bantal busuk lagi naya he heee....

    BalasPadam
  24. sama macam anak buah aku... sampai koyak rabak pun nak lagi...

    BalasPadam
  25. seb baik sapu tgn je.. kalau bantal busuk? lg parah kot.. hehehe

    BalasPadam
  26. adehhh...mcm2 fiil ank2 nih ye kak

    BalasPadam
  27. ngeheheh!!aqeef ikut mamanya kot kak :P tp dia ganti bantal busuk ngan sapu tangan :)P

    BalasPadam
  28. Apa ada hal RH..... mengikut mamanya hehe...cuma bendanya je lain!

    BalasPadam
  29. hehehe & maaf lambat terjah semula, bercuti, busy dgn keje & kesihatan Adik x mengizinkan lately , tq mendoakan Adik yer

    BalasPadam
  30. hihi.. mcm2 tabiat eh.. teringat sorg rkn blog tu.. anak dia pulak suka pegang tisu.. x buat apa2 , just gumpal2 n pegang.. haha

    BalasPadam
  31. gitu.. .. amek gambar dia ngan sapu tangan kesayangannyer...

    BalasPadam
  32. festaim dengar pasal sapu tangan busuk...selalu dengar bantal busuk...ekekek...

    BalasPadam
  33. loghat juga kalau tak bagi tukar yg lain kan

    BalasPadam
  34. salam K.RH..

    oo..suka sapu tgn ye..kalau anak2 cma + cma, kitorg suka bantal busuk..hihi.. :p

    hihi..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pulau Tioman

Wajah baru kakak

My 2nd run..