Berkhatan....

Nak abadikan kat sini supaya esok-esok Abang boleh ingat bila tarikh keramat dia dikhatankan hehehe... Tanggal 29hb November yang lepas Abang telah pun selamat dikhatankan. Umur Abang 10 tahun aku khatankan dia, dengan rela hati dia nak berkhatan, yalah kadang-kadang anak tak ready nak khatan tu yang ada kes lari masa berkhatan kan.. hehehe...  

Mulanya nak buat waktu siang tapi sebab ramai jadi giliran Abang kena sebelah malam. Sebelum berkhatan sempat lagi Abang mintak kasut futsal katanya nak main sebelum berkhatan..uhuhuhu.. sebab tak nak Abang kempunan lepaskan jugak hajat dia beli kasut futsal. Sudahnya dia tak main pun sebab tak cukup geng. 

Lepas Isyak keluar dari rumah ke Klinik Ikhwan yang berhampiran dengan rumah. Pukul 8.45 malam sampai di klinik giliran Abang lebih kurang pukul 10.30 malam uhuhuh.. Sebelum sampai giliran Abang macam-macam ayat yang aku suruh Abang baca sampai Abang kata nak demam dibuatnya..hehehe... Alhamdulillah semuanya berjalan lancar cuma masa berkhatan tu darah Abang keluar banyak mungkin sebab dia nervous. Aku tak ikut masuk pun dalam bilik tu cuma En Hubby yang temankan Abang. 

Seingat aku, dulu adik aku berkhatan masa kecik-kecik mak cakap jangan bagi perempuan tengok nanti lambat baik..hehehe.. tak taulah betul ke tidak kan.. Aku pulak tak berani nak tengok jadi mintak En Hubby tengokkan jelah...uhuhuh... Malam pertama tu Abang menangis tak boleh tidur malam sebab sakit katanya... Yalah ubat bius dah habis mestilah rasa sakit. Alhamdulillah sekarang dah bertambah baik dan sibuk mintak aku nak pegi main bola... uuhuhuh... memang TAK dibenarkanlah.. Belum baik sepenuhnya Abang dah merengek nak main...uhuhu.. Sekarang nie sibuk menghitung hari bila nak habis pantang, tak sabar katanya nak dapat makan itu ini dan yang PALINGGGGGG Abang tak sabar nak pegi jumpa geng-geng nak main sama-sama. Sekarang nie dah boleh pakai seluar... En Hubby kata 3-4 hari lagi baiklah Abang. Sekarang Abang makan pun makin berselera kalau tidak dialah anak yang paling CEREWETTTTT bab makan. Alhamdulillah besar dah anak bujang mama.. Semoga membesar dengan sihat dan berjaya dunia & akhirat... Aminnn....

uhuhuhu......gambar kenangan abang sebelum dikhatankan...
Muka ada sikit cuak tapi sempat berPEACE lg kan.... :)


p/s : harap2 mood nak berblog x ke laut lah.. hehehe..

Ulasan

  1. Alhamdulillah...
    Tahniah buat abang dari auntie ni.
    Dah besar dah abang Aiman... 7-8 tahun lagi giliran adik pulak
    Tak lama lagi pulihlah sepenuhnya:)

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah...dah selamat dah...selamat menempuh alam kedewasaan buat abang...

    Salam dari Bunda...

    BalasPadam
  3. Kenangan ni utk abang. Nnt bila dia dah besar, kalo dia malu tgk cerita dia dlm entry ni, boleh le tukar entry ni masuk draf semula.

    BalasPadam
  4. Saya pulak yang berdebar-debar baca entry ni sebab satu2nya anak bujangku belum lagi nak disunatkan.

    BalasPadam
  5. Hehehhe dah jadi anak bujang dah si abanh.. Anak2 haza dah khatan tahun lepas. 8 dgn 6 tahun. Hehhee tggu yg 4 dengan 2 tahun ni beso pulak..

    BalasPadam
  6. Anak akk bersunat sabtu ni. Anaknya eksaited. Maknya pylak yang takut.

    BalasPadam
  7. alhamdulillah..dah selamat berkhatan ye..

    BalasPadam
  8. Salam .hee anak jantan dah dewasa. ;p

    BalasPadam
  9. Ohhhh abg dah berkhatan yer..... lepas khatan ni biasanya badan dia naik tau RH....anak okje dululah ...agaknya sebab maknya pun tembun hihi....ni maknya comel lote, taklah kot ..

    BalasPadam
  10. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Wajah baru kakak

Pulau Tioman

My 2nd run..