Alahai anak bujangku.....



Nilah dia rupa almari baju anak bujang aku. Setiap minggu wajib aku kena kemas balik. Dah banyak kali aku pesan setiap kali nak ambik baju jangan punggah, ambik elok-elok. Sehari dua je ok ikut peraturan lepas tu jadi berselerak semula. Adoi...pening aku dibuatnya...sesungguhnya memang susah nak mendisiplinkan anak lelaki dibandingkan anak perempuan! Mulut aku nie dah x larat nak membebel lagi dah pasrah jelah...tapi aku memang nak anak aku jadi seorang yang berdisiplin. Bukan aku x ajar macam mana nak ambik baju elok-elok tanpa perlu selerakkan, nak kemas almari sendiri tapi kalau dah namanya anak lelaki memang susah. Ermm...korang ada masalah yang sama x dengan aku? :P

Ulasan

  1. hihiiii jue da besar cam gini pun hahaha suka selerak2 baju kat almari..

    pelan2 bah kak.. nanti mesti faham tu .. :)

    BalasPadam
  2. hihiihi..Pa'e yg umur 2 tahun tu pun mmg sslu mcm ni jugak...sy pun selalu disiplin kan dia.. Babah dia lg lah..kuat sgt disiplin nya (maklum bekas tentera)..hehe..apa pun kena slow2 didik depa ni kan..klu paksa sgt pn nti depa memberontak...:)

    BalasPadam
  3. hrp2 time kecik ni jer.. hihihih

    BalasPadam
  4. hahaha..lawak menengok..anak sye kecik lagi..jd tak tau cmne..tp adik bujang sye mmg ade perangagi cenggitu..ape mak sye buat ialah..buat2 x nampak je..nnt die pndai buat sendiri.. =)

    BalasPadam
  5. tengok budak juga....ada yang suka mengemas sendiri....ada juga yang saja2 buat malas....
    p/s jom singgah blog yan permata hati mama....

    BalasPadam
  6. haha..amboeh almari anak bujang cute nih..hehe..jenuh mama dia

    BalasPadam
  7. dh namanya anak bujang mcm tu la gayanya kan..kite ni kemas balik jer hikss

    BalasPadam
  8. Kakak tak ada pengalaman anak lelaki jadi tak dapat nak kata. Anak kakak yg perempuan pula masa kecik biasa bibik yg ambilkan baju..

    Tapi kalau dah besar kakak rasa dia akan tahu jgn bimbang.

    BalasPadam
  9. tak pe selagi boleh bersabar...janji selalu bagi teguran...apa kata sekali sekali tak yah lipat baju dia...alang-alang dia nak sangat tengok bersepah kan...

    BalasPadam
  10. Biasalah tu RH...bukan anak bujang je...anak dara okje pun sama...penat nk bercakap selalu tak larat dh!

    BalasPadam
  11. biase la tu...anak yg kecik suka tarik2 baju..adoi letih kite nak kemas balik..

    BalasPadam
  12. ekekek biasalah dikk .. anak bujang

    tapi kita memang kena ajar disiplin kepada mereka , bukan anak lelaki sahaja , anak perempuan pun sama .. macam akak nie .. mulut punn x pernah lekang ngan nasihat nie ;)

    BalasPadam
  13. sabar noks... biasa la tu... kadang aku pun naik geram ngan bapak budak. sabar je la... huhuhu

    BalasPadam
  14. ooo payah nak dpt anak jantan yg jaga lemari dia..hehe :)

    BalasPadam
  15. lelaki kan..hihhi..nasib baik saya ada anak dara jer...tapi xleh caya gak anak dara pun...hihih

    BalasPadam
  16. hehe normal la tu kot....mmg nak kena bebel selalu la...kebanyakan budak lelaki walau berdisiplin camne pon bila takde yg memantau akan jadi bersepah balik...

    BalasPadam
  17. sama kes dengan anak saya... kalau yg perempuan, almari tetap cantik... yang lelaki kena selalu susun... huhuhu, mmg mencabar mendisiplinkan anak teruna

    BalasPadam
  18. kak bella, haha. comeyy je anak akak. dia saje nak bermanja dengan mak dia la tuu. dia tak nak bagi chance mak dia berbelog. kuikuikui

    BalasPadam
  19. hheehe..

    adib setakat nie tak suka sepahkan almari dia tp amni memang main tarik je mana baju nak, hehhe baru 2thn lebih

    BalasPadam
  20. huhu,..layan aja lah kak..:)

    hehehe...kina follow ya..:)

    BalasPadam
  21. Hi hi..biasa la tu akak..anak bujang mmg camtu biasanya...

    BalasPadam
  22. sama laa..tp bkn setakat anak lelaki sahaja..dgn bapaknya yg berjantina lelaki pon sama jugakkk!! :)

    BalasPadam
  23. Jgn jemu utk terus didik dia. Lama2 nanti dia okay tu insyaAllah.

    BalasPadam
  24. perdanan kesini hihi, wah cukup rapih deh kak :D .

    BalasPadam
  25. ehhh.... sama laa.... penat betul asik potpet2 ... sehari aje kemasnya lepastu berterabur balik

    BalasPadam
  26. bukan bujang jerk anak dara pun sama sepahnya..huhu

    BalasPadam
  27. salam kak..
    hihi.. lumrah kan kak.. insyaAllah..lama2 nnti cekap la anak bujang akak dlm hal2 kemas mengemas ni..cma anak2 kecik lagi..menyepahkan tau je la dorang ni..

    BalasPadam
  28. Bukan kata anak akak, cik abg aku pun lebey kurang camni hihihihi

    BalasPadam
  29. anak lelaki saya kecik lagi. tapi abahnya memang macam tu la sikit. bila cakap dia jawab: "Ada isteri." grrr...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Blog ohhh blog....

Rindunya.....