Pulau Pangkor

3-5 April yang lepas trip pertama tahun nie dengan BFF aku. Ke sini dengan naik bas, patutnya plan asal nak naik kete tapi ada sebab yang tak dapat dielakkan terpaksa naik bas. Bas yang kami naik pukul 9 pagi tapi sebab tak nak kelam kabut pukul 8 pagi dah terpacak kat Hentian Pudu. Sempatlah mengisi perut dulu sementara tunggu bas sampai. Bas bertolak dari Pudu lebih kurang pukul 9.15 pagi aku ingatkan terus bertolak ke Lumut rupanya singgah dulu di Hentian Duta ambil orang lagi, pukul 10 pagi baru bertolak dari Hentian Duta. Kali nie naik bas xdelah jadi jakun macam sebelum nie..kihkihkih....

Dekat sana kitorang stay di Nipah Bay Villa, Teluk Nipah...uhuhu rasa menyesal pun ada sebab indah kabor dari rupa..hahaha.. tertipu dengan gambo-gambo villa tu dalam internet tup-tup sampai sana tak seperti yang dilihat..kuciwaaaa....walhal dekat sana ada lagi tempat yang cantik-cantik dan murah..tapi takpelah sebab dah bayar maka redhooo ajelah.. Di Pulau Pangkor aku stay 3 hari 2 malam, betul la kata orang kat sana memang tak boleh nak duduk lama-lama sebab takde aktiviti yang boleh dibuat. Malam pertama ok lagi dah masuk malam kedua dah bosan. Lagipun aku rasa air dan view kat sana tidak secantik mana. Keadaan sekeliling yang banyak dengan sampah sarap buatkan mata nie jadi sakit. Aku frust sebenarnya sebab tak dapat nak snorkeling. Bukan tak boleh nak snorkeling cuma bila tengok keadaan pantai dan sekelilingnya buat rasa mood tu hilang. Tambah plak aku dengar rungutan sesetengah orang yang snorkeling dorang tak nampak ikan hanya batu karang aje. Sudahnya kitorang decide hanya island hopping aje, pastu boatman turunkan di Coral Beach, tinggalkan kitorang lebih kurang sejam lepastu dia amik balik ke pulau.

Bab makan senang nak dapat kat sini sebab stay kat Teluk Nipah kan.. makanya memang makan ajelah kejenya.. paling aku suka dapat makan lempeng kelapa...hahaha...excited aku tengok jumpa orang jual lempeng kelapa..yalah bukan senang nak dapat makanan tradisional macamtu...kalau aku jumpa kt KL mau hari-hari aku melantak lempeng tu..hahahaha....

Adoiiiiii.....banyak sebenarnya aku nak cerita maklumlah 3 hari kat sana kan tapi sebab bila taip delete taip delete makanya biarlah gambar yang berbicara...ngeeeh..ngeeeeh... ^___^

Owhhh..lupa nak bagitau..jangan muntah plak tengok pic kitorang lagi banyak dari view yang ada kat sana erk..kihkihkih...

Bergambar di Jeti Pangkor dan depan Nipah Bay Villa tempat kami stay...
Bagi makan hornbill atau bahasa jawanya burung enggang... aku ingatkan burung nie dorang bela rupanya datang singgah untuk makan aje..kira jinak jugaklah...korang boleh bg hornbill nie makan..hornbill nie makan pisang.

Ok ini view dekat Pangkor sana... ada rupa penyu, Monkey Bay, Coral Island..boatman tu bercerita aku tak fokus sangat masa tu..uhuhu

Ini masa Island Hopping, menjerit2 aku sebab takut boleh pulak mamat nie layan drift kat tengah2 laut...hahaha...ada banyak gamat kt sana..uhuhu geli!
Ini dekat Galeri Pangkor

Di Fu Lin Kong Temple
Ini antara tempat bersejarah Kota Belanda
Dalam van pink... otw nak ke Jeti

Comey je kan van pink tu......nasib baik yang bawak van tu tak berbaju pink jugak...hahahaha

Otw balik KL singgah Menara Condong, Teluk Intan.. sambil nak jalan-jalan cari makan tapi hari tu banyak pulak kedai yang tutup..takde rezeki nak makan tempat yang diidamkan..uhuhuh

p/s:  padatnya jadual bulan nie...uhuhu...

Ulasan

1. Betul susah nak jumpa lempeng kelapa
    Kakak jadi teringin pulak hihi..

BalasPadam
  2. Sesekali melihat tempat orang seronok jugak cuma sebelum pergi nak kena survey aktiviti apa yang akan dibuat sepanjang percutian tersebut.

3. Wow....wow.....bestnya dpt jalan ngan kengkawan.....laaa nape pilih Pulau Pangkor, mmg kurang best pun kat situ, tak de pape sangat ek...
    Tp best jugaklah berjalan, dpd duk rumah hihi....kan RH...

BalasPadam
  4. Salam Jumaat RH... wah..seronok betul tgk gambar2 ni.. rindu Pulau Pangkor.. atie dah lama tak pergi sana.. last pegi mcm thn 2002 kot.. hihi..

5. tidak juga pun ko makan byk sana tu lin..hehehe! Sia juga tukang kasi abis..hahaa!

6. dah lama betul saya tak pegi pangkor...tp betullah stay lama-lama kat sana memang boring sebab malam mmg sunyi

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini