Medan Trip 2013 - Day 0

Masa di LCCT sebelum berlepas sempat lagi posing :P
Pada 23 Mei 2013, seramai 10 orang berangkat ke sana. 4 orang darinya telah pun sampai awal. Pertama kali menjejakkan kaki di bumi Sumatera Utara ini. Waktu di sana lambat sejam jika dibandingkan dengan waktu Malaysia. Penerbangan kami ditangguhkan hampir sejam. Sampai di Polonia Airport, Medan tourist guide kami Pak Adam telah pun menunggu dengan sepanduknya "Ibu Just".

Ini pengangkutan yang disediakan untuk kami dan tourist guide Pak Adam

Sampai-sampai jerk di Medan, kami mintak Pak Adam bawa kami untuk makan malam. Kami berhenti di Restoran Famili dengan dihidangkan nasi padang. Seriously, bab makan kat sana memang tekak aku tak boleh nak masuk dengan makanan dorang. Tapi sebab tak nak bagi perut sakit aku makan jugak.

Makanan padang, kalau tak makan tak dikira tapi makanan haritu giler mahal dia kira... uhuhu

Selepas makan, minta Pak Adam tunjukkan kedai berhampiran untuk membeli simpack - simPATI. Memang murah giler dan sangat berbaloi. Selepas itu kami di bawa ke Hotel Soechi bermalam di sana. Esok paginya, seawal 7.30 pagi akan berangkat ke Parapat. Itu next entry ya. Tungguuu... :D

Simpack yang aku beli dan sebelah kanan hotel di mana aku menginap malam tu

p/s : kenapalah sejak akhir-akhir nie mood blogging asyik ke laut jerk..uhuhuhu

Ulasan

1. Assalamualaikum kak lynn, bestnyaaa. cepat update lagi! tak sabar nak bacaaaaaaaaaa :)

2. seronoknyer jalan2 yer. maaf lambat terjah, sgt2 kebusyan lately

3. WAH.. syoknya holiday ke medan yer... suka nk baca next entry,, almaklumlah x pnh smp ke sana..

4. bestnya, lama dah teringin nak gi sini...cerite lah lagi :)

BalasPadam
  5. syoknya dapat g jejalan ke medan..selamat membeli belah =)

6. Salam Kak RH..
    uuu..g medan.. bestnya,,,besnta..
    huhu..pelik pulak nma simpack tu..simpati.. eheh..xpo.. jnji murah :)

BalasPadam
  7. ooo ibuk jalan ke medan ya.. ekikiki best..

8. wah! best nya trip ke Medan rupanya..terfikir juga nak kesana nti...:)

9. tgk gmbr pun dah tau betapa seronoknya dpt jenjalan sana kan... best la.. ;)

BalasPadam
  10. Jgn kelaut dululah kakak tengah syok nak tahu kisah selanjutnya. Dapat tengok gambar pun jadilah. Agak-agak malas nak taip upload aje gambar - cerita sikit:)

11. Kak...pergi medan ye..hee..nnti jgn lupe ke pajak ikan... Shoppiinggggg... :)

12. wah sy pon teringin nak pergi indonesia T.T

BalasPadam
  13. oooo..ibu ke medan yaaa..kita penah g lebey 10 thn dl..udah lupa apa ada di sana sihhh..lake toba kws sana ek...lupa bangattt!! :)

14. ohhhh rupanya kita bercuti tmpat yg sama ya...

p/s..tekak akak pun tak brpa dapat terima makanan orng sana..cuma jus avokadonya mmng terbaik...

BalasPadam
  15. seronok nya bercuti..kak zu awal awal cuti sekolah dah berjalan..sekarang ni dok rumah jerlah..

16. assalam,

seronoknyer dah sampai sane...dengar cerita disana memang syurga makanan...

BalasPadam
  17. pagi ni ketika bw..dah 4,5 blog dah yg tuan punya blog dah kesana hehe..hai bila lah agaknya rezeki saya kesana..

18. salam, RH tak suka msakan minang ke?ke mcmna masakannya tu...mesti tak bestkan klau time perut lapar tapi tak boleh nk telan plak..tak sabat nak tau cerita selanjutmya :))

19. wah bestnya jalan2 ke medan ..;)

BalasPadam
  20. Bestnya dpt jalan ramai2.

Biasalah tu. Mood blogging ada pasang surutnya.

21. wah kalau tak makan tak dikira....patut pun dia buat camtu ye sebab kalau makan dia nak caj mahal haha

22. Sampai aje mesti tak sabar nak pusing Indonesiakan RH hehe

23. nory tengah godek2 entry Medan akak ni...
    hehehe..nak tgk tmpat2 menarik yg akak pergi,nnt nory boleh pergi jugakk...heee

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini